Γράφει ο Δρ Ανδρέας Σοφόκλης
Μετά από μία Δεσποτική ή Θεομητορική Εορτή, η Εκκλησία μας τιμά το σημαίνον Πρόσωπο. Γι` αυτό, μετά την Πεντηκοστή η Εκκλησία εορτάζει το Άγιο Πνεύμα, ως συνέχεια της Μεγάλης αυτής εορτής, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τον Τριαδικό μας Θεό.
Στην Ορθόδοξή μας Εκκλησία ο Αναγνώστης απαγγέλλει, με κατάνυξη, την προσευχή προς το Άγιο Πνεύμα.
Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας, ο Πανταχού Παρών και τα πάντα πληρών, ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός, ελθέ και σκήνωσον εν ημίν και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος και σώσον, Αγαθέ, τας ψυχάς ημών. Αμήν.
Η Εκκλησία μας, από της ιδρύσεώς της, έχοντας ως γνώμονα τη σωτηρία των ψυχών και των σωμάτων ημών, μας βαφτίζει στο Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Ταυτοχρόνως, βέβαια, βαφτίζει κάθε πιστώς προσερχόμενο άνθρωπο, ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής, χρώματος.
Απόδειξη και τεκμηρίωση της Δυνάμεως της Βαπτίσεως είναι η πληθώρα των Αγίων, των Μοναχών, των Μοναζουσών, των πιστών ακόμα και σε μια εποχή, όπως είναι αυτή που ζούμε, στην οποία δυστυχώς κυριαρχούν ο υλισμός, ο ατομικισμός, ο αμοραλισμός, με το φαίνεσθαι, με τους σύγχρονους αποπροσανατολισμούς, που σπρώχνουν τον κάθε άνθρωπο μακριά από τις αξίες του πνεύματος και της ψυχής.
Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και είναι το Πνεύμα της Αληθείας, είναι ο Θησαυρός των αγαθών και ζωής Χορηγός. Αφού η Αγία Τριάδα ενεργεί ενωμένη, επειδή υπάρχει ταυτότητα ενέργειας και θέλησης: Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι, και νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
… Ότι Σου έστιν η Βασιλεία και η Δύναμις και η Δόξα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Το Άγιο Πνεύμα φώτισε όλους τους επιφανείς τόσο της Παλαιάς όσο και της Καινής Διαθήκης, όπως τον Δαβίδ.
Δαβίδ: «Το πνεύμα σου το άγιον μη αντανέλης απ` εμού και πνεύματι ηγεμονικώ στήριξόν με…» (ψαλμ., Ν` 50, στίχοι 12-14), το οποίο σημαίνει: Μη μου αφαιρέσεις το Άγιό σου Πνεύμα και στήριξέ με με Πνεύμα ηγεμονικό. Φυσικά το δηλώνει με πλήρως παρακλητικό τόνο.
Στην Καινή Διαθήκη, το Άγιο Πνεύμα μεταλαμπαδεύει τα θεία αυτά δώρα στον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Το Άγιο Πνεύμα, στη Βάπτιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, Κατέρχεται υπό μορφή Περιστεράς και βεβαιώνει του Λόγου το Αληθές!
Την ημέρα της Πεντηκοστής, Κατέρχεται στους μαθητές του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, υπό μορφή πύρινων γλωσσών, σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά, στις «Πράξεις των Αποστόλων».
Αποτέλεσμα της Καθόδου του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές, είναι η ανάδειξή τους από μαθητές φοβισμένους και αγράμματους ακόμα και ως ένα βαθμό άτολμους, από απλούς συνηθισμένους αλιείς, με ισχυρή, όμως Πίστη, αφού αυτούς επέλεξε ως προμετωπίδα, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, σε Σοφούς, σε Ετοιμόλογους, σε Τολμηρούς, σε Ατρόμητους Γνώστες και Κήρυκες, των Λόγων, των Έργων, της Διδασκαλίας Του.
Το Άγιο Πνεύμα, υπό μορφή Πύρινων Γλωσσών, εξαφάνισε από τους μαθητές κάθε φόβο και την όποια δειλία. Τους μετουσίωσε, τους μετέτρεψε, σε Αποστόλους, σε Κήρυκες.
Δοξάζουμε, Σεβόμαστε, Τιμούμε, Πατέρα και Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο, Αχώριστο, Αδιαίρετο.
Δρ Ανδρέας Σοφόκλης
Ερευνητής, Μελετητής
No comments:
Post a Comment