Διαγωνισμού για Φοιτητές στην Εικονογράφηση /Illustration,
2015 του V&A Museum
Η Δάφνη Χριστοφόρου πήρε το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό εικονογράφησης /Illustration για φοιτητές για το 2015 του Μουσείου Βικτώρια & Άλμπερτ (V&A). Στο διαγωνισμό, που είναι ετήσιος μετείχαν πάνω από 850 φοιτητές.
Η Δάφνη συμπληρώνει τον Ιούνιο το πτυχίο Masters στο Royal College of Art, στο Λονδίνο. Πήρε το δίπλωμα ΒΑ από το πανεπιστήμιο του Brighton στην Εικονογράφηση Illustration και έχει ήδη βραβευθεί και σε άλλους διαγωνισμούς.
Το έργο, μαζί με τα έργα των άλλων βραβευθέντων στην Εικονογράφηση και σε άλλες κατηγορίες εκτίθενται στο Μουσείο V&A μέχρι τις 2 Αυγούστου 2015.
Εδώ η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων http://www.vam.ac.uk/b/va-illust
Παρουσιάζοντας το έργο της Δάφνης στην Ιστοσελίδα του
http://www.vam.ac.uk/b/va-illustration-awards-2015/students/no-thing
το Μουσείο V&A, αναφέρει (σε μετάφραση από τα αγγλικά) τα πιο κάτω:
Το έργο της Δάφνης Χριστοφόρου, εικονογράφηση σε ύφασμα πηγάζει από τη γοητεία που ασκούν πάνω της τα αρχαία έργα και οι συμβολισμοί της Νοτια-Ανατολικής Ασίας. Το 'No Thing' / Τίποτα παριστά τη Βουδιστική αντίληψη της Τελειότητας: Είναι μια νοητική κατάσταση που την αναπαριστά με την κεντρική μορφή του λευκού ελέφαντα και που επιτυγχάνεται μόνο με την απομάκρυνση των συναισθηματικών καταστάσεων – συναισθηματική πρόσδεση, πλήξη, φόβος και πόνος – που προκαλούν συμφόρηση στο μυαλό και επισκιάζουν την καθαρότητά του.
Η Δάφνη, που κατάγεται από την Κύπρο, συνδυάζει με επιτυχία το παραδοσιακό με την τεχνολογία. Τα σχέδια με μολύβι χρωματίζονται και δουλεύονται στο Photoshop, μετά τυπώνονται σε ύφασμα για να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή μορφή παραγωγής εικόνας σε ύφασμα. Αυτό είναι το πρώτο δείγμα εικονογράφησης σε ύφασμα που μετέχει στα βραβεία του Μουσείου V&A στην εικονογράφηση /Illustration.
Η Περιγραφή του έργου από την ίδια τη Δάφνη είναι η ακόλουθη:
Εδώ στα αγγλικά http://www.vam.ac.uk/b/va-illustration-awards-2015/students/no-thing
(Μετάφραση στα ελληνικά)
Τίτλος: No thing / Τίποτα
[Το έργο είναι μια πολύ μεγάλη εικόνα και η ανάλυση εδώ είναι πολύ μικρή για να δείξει όσο αξίζει! (115 x 89 εκατοστά)]
Αυτό το κομμάτι είναι εμπνευσμένο από την έρευνα που έχω κάνει για τη διπλωματική μου εργασία στο MA με θέμα το παράδοξο της οπτικοποίησης της κενότητας στον Βουδισμό, καθώς και στα Ινδικά Chintz υφάσματα και επιστημονικά ντοκιμαντέρ. Η κύρια ιδέα πίσω από αυτό, είναι η τελειότητα (ένα κενό, αλλά σε εγρήγορση μυαλό) και οι νοητικές καταστάσεις που φαίνεται να την επισκιάζουν.
Το κέντρο:
Στη βουδιστικές παραστάσεις του Θιβέτ, ένας αφοσιωμένος λάτρης καβάλα σ 'ένα λευκό ελέφαντα αντιπροσωπεύει την ψυχική ευδαιμονία, δεδομένου ότι ο ελέφαντας είναι σύμβολο του μυαλού και εδώ απεικονίζεται ως υποτακτικός στον αναβάτη (τον αφοσιωμένο λάτρη). Οι Βουδιστές υπογραμμίζουν τη σημασία της πραγμάτωσης και βίωσης της κενότητας όλων των πραγμάτων (τα πάντα είναι παροδικά και τελικά γίνονται τίποτα). Ήθελα να δείξω οπτικά αυτή την ιδέα μέσα από την τοποθέτηση μιας μαύρης τρύπας με το ιδιόμορφο σχήμα της στη μέση της εικόνας. Οι μαύρες τρύπες φαίνεται να είναι η επιτομή της κενότητας στην επιστημονική γλώσσα (καλά, τουλάχιστον στο μυαλό μου). Τις βρίσκω πολύ συναρπαστικές επειδή προβληματίζουν τους επιστήμονες και τους φυσικούς τόσο πολύ ώστε τα μαθηματικά τους δεν φαίνεται να λειτουργούν πια όταν προσπαθούν να χειριστούν την μοναδικότητα του βάθους μιας μαύρης τρύπας.
Επάνω αριστερά:
Εδώ είναι το πρώτο εμπόδιο ενός ήρεμου, κενού μυαλού, το οποίο είναι η σύνδεση με κάτι, η αφοσίωση. Είναι το αίσθημα που δεν μας αφήνει να ξεπερνούμε πράγματα ή ανθρώπους και που απλά τα κρατεί ζωντανά στο μυαλό μας, κάτι που φαίνεται να προκαλεί κάποιο είδος πόνου. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στις σχέσεις αγάπης.
Επάνω δεξιά:
Η πλήξη και η ψυχική νωθρότητα. Στο Βουδισμό Ζεν οι καθημερινές δουλειές θεωρούνται ότι είναι εξίσου σημαντικές με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Στην πραγματικότητα, «βαρετές» ή πληκτικές δραστηριότητες όπως το βούρτσισμα των δοντιών, το κούρεμα του γκαζόν ή το σκούπισμα, θεωρούνται ότι είναι το κλειδί για την απελευθέρωση. Αν το πρόσωπο που ενεργεί είναι πλήρως παρόν ενώ κάνει βαρετά πράγματα, μπορεί να είναι παρόν και σε οποιοδήποτε άλλο χρόνο χωρίς περιττές σκέψεις. Αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους η πλήξη αποτελεί εμπόδιο στο να απολαύσουν τα πράγματα όπως είναι.
Κάτω αριστερά:
Ο φόβος. Έχετε ποτέ βρεθεί να σκέφτεστε για τη ζωή και πράγματα που πρέπει να κάνετε, στη μέση της νύχτας, ενώ βρίσκεστε σε ένα ασφαλές, ζεστό κρεβάτι; Αυτές οι τρομακτικές σκέψεις είναι συχνά περιττές, αλλά προσποιούνται ότι είναι ζωτικής σημασίας και επισκιάζουν ένα γαλήνιο στο βάθος μυαλό.
Κάτω δεξιά:
Πόνος, σωματικός όσο και ψυχικός. Συχνά απεικονίζεται ως ένα βέλος στο μάτι κάποιου, σε εικονογραφίες στο Θιβέτ. Είναι δύσκολο να δούμε καθαρά και να είμαστε ήρεμοι, με ένα βέλος στο μάτι μας!
Στο τέλος τα πάντα (καλά και κακά) φαίνεται να διαλύονται και για πολλούς ανθρώπους αυτό ακούγεται αρκετά απαισιόδοξο. Όταν υπενθυμίζω αυτό στον εαυτό μου, αισθάνομαι ανακουφισμένος /η! Δεν είμαι Βουδίστρια, αλλά πολλές από τις διδασκαλίες τους φαίνεται να βρίσκουν απήχηση μέσα μου. Αν βρείτε την έννοια βαθιά και αρκετά βαριά, τότε ελπίζω, απλά κοιτάζοντας την εικόνα να νιώθετε απόλαυση!
Αυτό το κομμάτι θα τυπωθεί σε ύφασμα (ελπίζω να το κάνω επίσης ψηφιακά υφαντό).
Η οικοσελίδα της Δάφνης www.feelondemand.com
Το blog της http://feelondemand.tumblr.com/
Το έργο στην επόμενη σελίδα
Δάφνη Χριστοφόρου, Μάης 2015
Αυτό το κομμάτι θα τυπωθεί σε ύφασμα (ελπίζω να το κάνω επίσης ψηφιακά υφαντό).
Η οικοσελίδα της Δάφνης www.feelondemand.com
Το blog της http://feelondemand.tumblr.com/
Το έργο στην επόμενη σελίδα
Δάφνη Χριστοφόρου, Μάης 2015
No comments:
Post a Comment