Wednesday, May 6, 2015

Φρόσω Ιωακείμ, Ζωγράφος

Τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από το μεγάλο 
αυτοδίδακτο ζωγράφο της Άσσιας
Στ’ αχνάρια του Μιχαήλ Κκάσιαλου
Η ταλαντούχος ζωγράφος Φρόσω Ιωακείμ (Facebook)
Στην τελευταία σειρά έργων μου με τίτλο Κυπριακές φυσιογνωμίες προσπαθώ να αποτυπώσω στον καμβά την περηφάνια στο βλέμμα των προγόνων μας παρ΄όλες τις δυσκολίες της τότε εποχής. Η τέχνη με βοηθά να νοιώθω πιο ολοκληρωμένη ως άνθρωπος και να αντιμετωπίζω με περισσότερη δύναμη τα προβλήματα που όλοι έχουμε στη καθημερινότητά μας.
Η Φρόσω Ιωακείμ, πρόσφυγας από την Άσσια, είχε το προνόμιο να δει και να ζήσει από κοντά τον μεγάλο αυτοδίδακτο ζωγράφο του χωριού της και της Κύπρου Μιχαήλ Κκάσιαλο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το σπουδαιότερο και πιο σημαντικό στοιχείο από το συναπάντημα της με τον Μιχαήλ Κκάσιαλο ήταν ότι κοντά του διδάχτηκε και τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από πολύ μικρή.
Η αγάπη και το ταλέντο της στη ζωγραφική ακούμπησαν στο συγχωριανό της ζωγράφο, από τον οποίο έμαθε πολλά. Ήταν η αρχή. Σήμερα με περηφάνια παρουσιάζει τα έργα της στις εκθέσεις και όσοι τα δουν υποκλίνονται στην σπουδαιότητα τους.
Παρακαλέσαμε τη Φρόσω Ιωακείμ να μας μιλήσει λίγο για τον εαυτό της: «Γεννήθηκα στην Άσσια, όπου έζησα και μεγάλωσα μέχρι την Τουρκική εισβολή του 1974. Στα παιδικά μου χρόνια, με την συμπαράσταση και καθοδήγηση των γονιών μου, Κυριάκου και Μαργαρίτας Ιωακείμ, επισκεφτόμουν τακτικά το εργαστήριο του αείμνηστου λαϊκού ζωγράφου Μιχαήλ Κκάσιαλου, όπου πήρα τα πρώτα μου μαθήματα στην ζωγραφική.
Εντυπωσιαζόμουν πάντα με την παράδοση μας και την εξαιρετική απόδοση της από τον Μιχαήλ Κκάσιαλο. Σε ηλικία 12 χρονών κάνω αίτηση και γράφομαι σε σχολή ζωγραφικής στην Ελλάδα με αλληλογραφία. Δυστυχώς, διακόπτονται, όπως και η ξέγνοιαστη ζωή μας στην Άσσια με την Τουρκική εισβολή... Η μεγάλη μου αγάπη για τον τόπο μου.
Τελείωσα με άριστα το Γυμνάσιο Ακροπόλεως Α΄ και συνέχισα τις σπουδές μου στο Ανώτερο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Κύπρου (ΑΤΙ), στον κλάδο της Πολιτικής Μηχανικής. Ακολούθως, εργοδοτήθηκα στο Τμήμα Αναδασμού του Υπουργείου Γεωργίας όπου εξακολουθώ να εργάζομαι μέχρι σήμερα». 

Και συνέχισε: «Είμαι παντρεμένη και μητέρα δύο αγοριών που συνεχίζουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους. Με τη συμπαράσταση της οικογένειας μου, σχεδόν καθημερινά αφιερώνω χρόνο και στη Τέχνη. Με βοηθά να νοιώθω πιο ολοκληρωμένη σαν άνθρωπος και να αντιμετωπίζω με περισσότερη δύναμη τα προβλήματα που όλοι έχουμε στη καθημερινότητά μας.
 
Όντας λάτρης της Τέχνης και της δημιουργίας, παρακολούθησα σειρά μαθημάτων ζωγραφικής και χειροτεχνίας. Καθοδηγούμενη από το καλλιτεχνικό μου ένστικτο και εμπνευσμένη από διάφορα θέματα της καθημερινότητας, δημιούργησα έργα ζωγραφικής και χειροτεχνίας, που αγγίζουν ιδιαίτερα το ανθρώπινο στοιχείο».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση θα πει: «Η μεγάλη μου ευαισθησία και η αγάπη μου για τον τόπο που γεννήθηκα με έσπρωξαν να λάβω μέρος σε όλες τις εκθέσεις ζωγραφικής και καλλιτεχνημάτων, που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύνδεσμος Άσσιας.
Στην τελευταία σειρά έργων μου με τίτλο Κυπριακές φυσιογνωμίες προσπαθώ να αποτυπώσω στον καμβά την περηφάνια στο βλέμμα των προγόνων μας παρ΄όλες τις δυσκολίες της τότε εποχής. Ο θεωρητικός- Ιστορικός Τέχνης κ. Λεόντιος Πετμεζάς από την Ελλάδα, ο οποίος επισκεφτηκε την Κύπρο για σκοπούς της ομαδικής έκθεσης της διαδικτυακής ομάδας «Τέχvη Δίχως Σύνορα», στο ΤΡΑΚΑΣΟΛ Λεμεσού, αναφέρει σε σχόλιο του «H ευαισθησία σε συνδυασμό με τη αισθαντικότητα κυριαρχούν στην εικαστική δημιουργία της εμπνευσμένης δημιουργού Φρόσως Ιωακείμ.
Η καλλιτέχνιδα κινείται ιδιόμορφα στο χώρο διεξαγωγής των εικαστικών επιτευγμάτων της προσαρμόζοντας την απόλυτη εικόνα της στη επιθυμία της αντικειμενικής περιγραφής ,ξετυλίγοντας ένα ονειρικό κόσμο μέσα στη καθημερινότητα. Μεταπλάθει στιγμιότυπα και σκηνές με ποιητική υφή, σχηματικά περιγράμματα. Ενισχύοντας τη γεωμετρία του προσώπου δυναμώνει την εκφραστικότητα των μορφών με διεισδυτική αρτιότητα και ακρίβεια συνθέτοντας ένα κώδικα νοηματικής ενότητας που αδιαπέραστα αυτονομεί ένα πλαίσιο ανταπόκρισης στην περισυλλογή»!
 
Τελευταίες συμμετοχές μου στις ομαδικές εκθέσεις της διαδικτυακής ομάδας, «Τέχνη δίχως σύνορα», που διοργανώθηκαν σε Λευκωσία και Λεμεσό. Μέσω της εφημερίδας σας, θέλω να εκφράσω θερμές ευχαριστίες στην οικογένεια μου που με ενθαρρύνει και στους φίλους που με τις γνώσεις τους για την Τέχνη με βοήθησαν να συνεχίσω και να βελτιώσω αυτό που τόσο πολύ αγαπώ».
Εφημερίδα "Αντίλογος" 24.4.2015

No comments: