Monday, September 21, 2015

Σας ευχαριστώ

Καίτης Κληρίδη 
Ήταν η πιο έντονη επιθυμία του πατέρα μου να δει την πολυαγαπημένη του Κύπρο επανενωμένη. Για αυτό είναι μεγάλη χαρά και τιμή για μένα που οι δυο ηγέτες, που είναι αφοσιωμένοι στην επανένωση και εργάζονται ακούραστα για να την πραγματοποιήσουν, είναι μαζί μας σήμερα για να τιμήσουν τον πατέρα μου εγκαινιάζοντας τη βιβλιοθήκη του.

Είναι πρέπον πιστεύω ότι η προσωπική βιβλιοθήκη και άλλα προσωπικά αντικείμενα του πατέρα μου έχουν βρει σπίτι στο Ίδρυμα Κώστα και Ρίτας Σεβέρη. Μακροί δεσμοί φιλίας και εκτίμησης συνδέουν τις δυο οικογένειές μας. Κάποιοι από σας θα θυμάστε ότι ο μακαριστός Ζήνωνας Σεβέρης, πατέρας του Κώστα, υπηρέτησε στο Υπουργικό Συμβούλιο του πατέρα μου όταν ανέλαβε ως Προεδρεύων της Δημοκρατίας εκείνες τις δύσκολες, επικίνδυνες και χαοτικές μέρες του 1974.

Το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Ερευνών είναι το πρώτο δικοινοτικό μουσείο στην Κύπρο και αυτός είναι ασφαλώς ο σημαντικότερος λόγος για την επιλογή μου. Συμβολίζει την αφοσίωση στη συνεργασία, συμφιλίωση και επανένωση που συμβαδίζει απόλυτα με την πολιτική φιλοσοφία του πατέρα μου.

Ο πατέρας μου αγαπούσε την Κύπρο, ολόκληρη την Κύπρο και όλους τους ανθρώπους της. Αφιέρωσε τη ζωή του στην Κύπρο κάνοντας το καλύτερο για τον τόπο του, όπως το αντιλαμβανόταν.

Εργάστηκε ακούραστα για να γεφυρώσει τις διαφορές και να προωθήσει τη συμφιλίωση μεταξύ των Κυπρίων, και μέσα στην Ελληνοκυπριακή Κοινότητα και μεταξύ των Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.

Ο Νίκος Αναστασιάδης και ο Μουσταφά Ακινζί είναι -πιστεύω- αφοσιωμένοι στην Κύπρο με τον ίδιο τρόπο. Και το γεγονός ότι είναι εδώ μαζί μας είναι η καλύτερη τιμή που μπορούμε να προσφέρουμε στον πατέρα μου. Είναι ακόμα ένα βήμα στην πραγματοποίηση του οράματός του για μια επανενωμένη, ευημερούσα Κύπρο σε μια Ενωμένη Ευρώπη.

Ευχαριστώ που είσαστε μαζί μας σήμερα, αλλά ακόμα πιο πολύ σας ευχαριστώ για την αφοσίωσή σας στην Κύπρο. Ευχαριστώ που μας δίνετε την ελπίδα ότι, παρόλο που ο πατέρας μου δεν έζησε να δει την Κύπρο επανενωμένη, εμείς που είμαστε εδώ σήμερα μπορεί να ζήσουμε αυτή τη μεγάλη στιγμή.

Καίτη Κληρίδη
[Από τον χαιρετισμό που απηύθυνε στα εγκαίνια βιβλιοθήκης Γλαύκου Κληρίδη στο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Ερευνών (CVAR) στις 7.9.2015]
Εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος» 20.9.2015

No comments: