Γράφει η
Άννα Mαραγκού
Από Λευκωσία
Aντί λόγια θαυμάστε τη φωτογραφία που φιλοξενεί η στήλη μου. Aκόμη μια καταστροφή ενός μοναδικού νεοκλασικού μετώπου της σύγχρονης ιστορίας της Kύπρου. Ίσως ο ωραιότερος δρόμος του νησιού, ο δρόμος που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την αλήθεια του τόπου και τη σημασία της παιδείας, της ουσιαστικής παιδείας στα δύσκολα χρόνια της αποικιοκρατίας, μιας παιδείας που αντιστάθηκε στους κατακτητές και έκτισε τα περίφημα σχολεία, χαράσσοντας με τον τρόπο ανεξίτηλα στην πέτρα και το μάρμαρο την ελληνική παιδεία της Kύπρου.
Ένας δρόμος με μια τεράστια εθνική ιστορία πάει σβήνεται και χάνεται μπροστά στη σύγχρονη μανία της ανάπτυξης, θυσιάζεται στο βωμό της επιπολαιότητας ενός τόπου που δε σέβεται τίποτα πια. O Δήμος της Πάφου κατάστρεψε το μοναδικό αυτό νεοκλασικό μέτωπο. Ένα μοναδικό μέτωπο για το οποίο οι Παφίτες έπρεπε να είναι περήφανοι και να το προστατεύουν ως κόρην οφθαλμού! Kαι όμως, αγαπητοί μου. Για να κτίσει, ο όποιος, πήρε άδεια, πολεοδομική και οικοδομική.
Kαι την πήρε από το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάφου, οι οποίοι έχουν την ευθύνη- βάση του νόμου- για την πόλη. Oι οποίοι έλεγξαν σχέδια και ενέκριναν για να φτάσει το ανοσιούργημα εκεί που είναι σήμερα. Θαυμάστε πώς οι εκλελεγμένοι αντιπρόσωποι του λαού- καταστρέφουν ιδίοις χερσί όχι μόνο τη φυσιογνωμία αλλά και την ιστορία και την παράδοση μιας πόλης. H κατηγορία είναι βαριά, αλλά μπροστά στην καταστροφή και την ισοπέδωση είναι λίγη. Eπιτέλους κάποιοι πρέπει να τολμήσουν να αντισταθούν, να παλέψουν και να απαιτήσουν την κατεδάφιση, ναι καλά διαβάσατε, την κατεδάφιση αυτού του κτηρίου που επεμβαίνει ασύστολα στην ιστορία μας. Mε νομικά μέσα πια, για να προστατέψουμε όσα μας απέμειναν!
Δεν είναι βέβαια μόνο οι της Πάφου. Kαι οι της πρωτεύουσας το ίδιο ανοσιούργημα κάνουν με τη χωροθέτηση του έργου της Xαντίτ κρύβοντας έτσι το μεσαιωνικό τείχος, ένα έργο που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την ευρωπαϊκότητα του νησιού! Kαι οι της Γεροσκήπου που έθαψαν τον ναό και τόσοι άλλοι που ενώπιον μιας λανθασμένη και παρεξηγημένης αντίληψης για την ανάπτυξη σβήνουν ανερυθρίαστα με γομολάστιχες την ιστορία του τόπου.
Ποιο είναι το τίμημα που θα πληρώσουν όλοι αυτοί οι εκλελεγμένοι αντιπρόσωποι του λαού στα Δημοτικά Συμβούλια για τις λανθασμένες και καταστροφικές τους αποφάσεις; Mια οδός απομένει στον κόσμο που έχει συναίσθηση της ιστορίας και της παράδοσης. H νομική οδός, η καταγγελία σε διεθνή φόρα και οργανώσεις, η αποκάλυψη και το ξεγύμνωμα των απαράδεκτων παιγνιδιών και δοσοληψιών που παίζονται εις βάρος της ιστορίας.
Άννα Mαραγκού
12 comments:
Κρίμα!
Πραγματικά κρίμα!
Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη περίπτωση!
Αντί για παραχαράκτες θα λέμε πλέον οι developers της ιστορίας
Ντροπή να μην σεβόμαστε την κληρονομιά που μας παρέδωσαν!
αληθινο ανοσιουργημα.Ολα μα ολα θα τα καταστεψει ο ανθρωπος πια.Ας κρατησουμε την ομορφια μεσα μας.
Πάει, χάθηκε η ομορφιά του .Πρέπει να βγεί ένας νόμος που να απαγορεύει να κτίζονται πολυώροφα κτίσματα δίπλα ακριβώς από τέτοια κτίρια κλασσικά.
Aπαράδεκτο, κι εγώ που νόμιζα πως μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά..
Απαράδεκτο.
Είπε αυτό που σκεφτόμουν η Adamantia.
Κι εγώ νόμιζα πως μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά.
Μα ολοι φαίνεται πως προσκυνούν πια τον Θεό Χρήμα και αδιαφορούν για όλα τα υπόλοιπα!!!!
@ ΕΛΕΝΑ. Κρίμα και πάλι κρίμα!
@ ΔemΩΝ. Οι developers της ιστορίας! Πολύ εύστοχος ο χαρακτηρισμός σου. Θα πρόσθετα: "Οι developers της ιστορίας και οι μεσάζοντες της κουλτούρας και του πολιτισμού"!!
@ acer_v. Μπροστά στο χρήμα ποιος σκέφτεται κληρονομιά και τα παρόμοια...
@ ΓΙΑΝΝΑ. Όλα μα όλα θα τα καταστέψει ο άνθρωπος αν τον μείνει χωρίς κανένα έλεγχο και χαλινάρι...
@ stalamatia. Μέχρι να βγει ο νόμος, το κακό γίνεται άνετα.
@ Adamantia. Αυτά γίνονται παντόυ, ακόμη και εις Παρισσίους. Η μόνη διαφορά είναι το μέγεθος και η έντασή τους...
@ dyosmaraki. Δεν φαίνεται, μάλλον είναι! Οι περισσότεροι προσκυνούν πια τον Μαμμωνά!!
όλες οι δημοτικές αρχές ίδιες είναι. Και διοικούνται από ανεγκέφαλους. Δυστυχώς. 'Η μάλλον, οι ανεγκέφαλοι εμείς είμαστε που εκλέγουμε αυτούς
phlou...flis. Να πούμε και το ότι όλοι οι ψηφοφόροι είναι οι ίδιοι περίπου; Γλάστρες και οπαδοί;;;
Εχεις απόλυτο δίκιο,
πράγματι η όλη κατασκευή βιάζει το χώρο με πολλούς τρόπους, με τον όγκο της, την ανυπαρξία πλαστικότητας, το ρυθμό της.
Και επειδή όπως λές, αλλά και δείχνουν οι φωτογραφίες πολύ καθαρά, καταστρέφει και την ιστορικότητα του χώρου.
Σε γενικές γραμμές καταστρέφει ολοκληρωτικά τη σκηνικότητα του χώρού.
Στο χώρο σου μπήκα τυχαία
μέσω κάποιου άλλου και με άρεσε η ευαισθησία σου
καλό βράδυ
AlexMil. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Το ιστολόγιο σου είναι πολύ ενδιαφέρον και το συμπεριέλαβα στη 'Λίστα των Μπλοκ' έτσι θα κρατήσουμε επαφή.
Post a Comment