Sunday, August 27, 2023

“Διδάσκαλε Αγαθέ τίνι ποιήσω ίνα έχω ζωήν αιώνιον;"

Γράφει ο Δρ Ανδρέας Σοφόκλης
Ο νεαρός αυτός ήταν απολύτως ειλικρινής. Η ερώτησή του ήταν αγνή και καθαρή.

Αυτή η αγνότητα του νεαρού τον οδηγεί στον χαρακτηρισμό του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού: "Διδάσκαλε Αγαθέ." Γι' αυτό και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός δίνει έμφαση με το ερώτημα:"Γιατί με αποκαλείς Αγαθό;"

Αυτό δηλώνει την απόλυτη αγάπη Του προς τους θνητούς.

Ο Ιησούς αγάπησε αυτόν τον νεαρό. Αυτός είναι ο λόγος που Εισέρχεται στον ουσιώδη διάλογο, ώστε να αναδείξει και τις μεθόδους και την κλίμακα της σωτηρίας των βροτών.

Δηλώνει στον νεαρό, ο Θεάνθρωπος Ιησούς, τις εντολές που οφείλει να τηρεί, γνωρίζοντας, βεβαίως, την απάντηση. Ο νεαρός τονίζει, ειλικρινώς, ότι τις τηρεί με σεβασμό και με ευλάβεια. Γεγονός αληθές.

Ο Ιησούς, αμέσως, προχωρεί στο δίδαγμα:"Πούλα τα υπάρχοντά σου και μοίρασέ τα στους φτωχούς". Αυτή είναι η κορύφωση της σωτήριας κλίμακας! Γνωρίζοντας ο Ιησούς Χριστός ότι ο νεαρός ήταν πλούσιος. Αυτός, λυπημένος, απομακρύνεται.

Ο Ιησούς Χριστός, απαντά στους μαθητές του, στο ερώτημα:"Ποιος δύναται σωθήναι;"

"Τα αδύνατα παρά ανθρώποις, δυνατά παρά τω Θεώ." Αυτό εκφράζει τη Θεία Πρόνοια, τη Θεία αγάπη, αλλιώς τις δύναται να περάσει από τη βελονότρυπα; Φυσικά, ουδείς.

Πλούσιος είναι όποιος διαθέτει, αχρηστεύει, επιδεικνύει, πετά υλικά αγαθά, φαγητά, χωρίς να σκέφτεται τους φτωχούς και ανήμπορους συνανθρώπους του, τους πάσχοντες. Πλούσιος, επίσης, είναι όποιος δε δίνει ευκαιρίες ζωής, μέσα από εργασία, σε συνανθρώπους του, ενώ έχει χώρους εργασίας, ώστε να έχει κέρδη.

Νεαρός είναι ο κάθε άνθρωπος που αγνοεί ότι είναι:" Ως το άνθος του Αγρού, ούτως εξανθίσει", γι' αυτό όνομα νεαρού δεν αναφέρεται, αφού τα ονόματα είναι όλων

των εισερχομένων και ταυτοχρόνως εξερχομένων από αυτή τη φθαρτή ζωή, οι οποίοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, πιστεύουν αμοραλιστικώς, στη δική τους παντοκρατορία, ισχύ, δύναμη.

Ο νεαρός, αντιπροσωπεύει, επίσης, τους μετανοημένους αλλά τους ψυχικώς αδύναμους ανθρώπους να εφαρμόσουν πλήρως τις ηθικές αρχές της κλίμακας της σωτηρίας που ο Τριαδικός Θεός έθεσε, όπως το μοίρασμα του πλούτου. Αυτοί οι άνθρωποι θα κριθούν μάλλον με επιείκεια, επειδή έχουν γνώση των αδυναμιών τους. Αυτή είναι και η ουσία του:" Τα αδύνατα παρά ανθρώποις, δυνατά παρά τω Θεώ". Τι γίνεται με όλους όσους πλουτίζουν ανήθικα; Τι γίνεται με όλους όσους προσφέρουν για να ξεπλύνουν μαύρο- μολυσμένο με αίμα, με θρήνους, χρήμα; Τι γίνεται με όλους όσους μεταποιούν τις ανηθικότητές τους δημοσίως σε λογικοφανή αλήθεια, παρασύροντας νέους και συνανθρώπους; Τι γίνεται με όλους όσους επιδεικτικά, αυτοβαπτίζονται χορηγοί, κερδίζοντας τα πολλαπλάσια;

Ο Ιησούς Χριστός είναι ξεκάθαρος, όχι μόνο σε αυτό το Ευαγγέλιο αλλά και με τη δήλωσή Του:" Θα εκπλαγείτε για το ποιους θα δείτε στον Παράδεισο."

Τα Ευαγγέλια δεν είναι ξεκομμένα κείμενα, είναι η αλληλοδιαδοχούμενη ουσία της διαχρονικής Θείας Νουθεσίας!

Δρ. Ανδρέας Σοφόκλης

Ερευνητής, Αρθρογράφος, Δοκιμιογράφος

 

No comments: