Εκείνο πού «πουλά» την περίοδο αυτή, είναι χωρίς αμφιβολία η λέξη κρίση, ή αναμενόμενη δύσκολη οικονομικά χρονιά και γενικά όλα εκείνα τα προβλήματα που αναμένεται να μας ... κτυπήσουν πολύ σύντομα. Δεν είναι πρόθεση μας να αναλύσουμε αλλά ούτε και να αμφισβητήσουμε την παγκόσμια ούτε καν την τοπικά αναμενόμενη, κατά τους ειδικούς, οικονομική κρίση. Δεν είμαι άλλωστε ειδικός επι του θέματος.
Μου κάνει όμως εντύπωση το γεγονός ότι ακούγονται τόσα και τόσα αρνητικά ενώ δεν προβάλλονται με ένα σφαιρικό τρόπο και κάποιες άλλες θέσεις έτσι που να μπορεί ο πολίτης και ο επιχειρηματίας να μην ακούει μόνο για επερχόμενη μακρά κρίση και για δεινά αλλά και την οποιαδήποτε αισιόδοξη πτυχή τωνπραγμάτων. Αυτό πραγματικά ενοχλεί, ιδιαιτερα όσους απο εμάς αρέσκονται σε μια πιο αισιόδοξη και θετική αντιμετώπιση τωνπραγμάτων.
Διάβαζα λοιπόν στο διαδύκτιο ότι πολύ πρόσφατα, μόλις πριν δύο εβδομάδες, ο μεγάλος Αμερικάνικος οικονομικός οργανισμός Wells Fargo, ένας κολοσσός με κεφάλαια πάνω απο 600 δισεκατομύρια δολλάρια και με μια τράπεζα με την καλύτερη στο κόσμο αξιολόγηση από τους Moodys και Standard & Poor’s Ratings Services, με παράδοση σε έγκυρες έρευνες και μελέτες, ανακοίνωσε τις προβλέψεις του για το 2009.
Σύμφωνα λοιπόν με τους ειδικούς της Wells Fargo, το τρίτο τέταρτο του 2009 θα είναι πιο καλό απο ότι αναμένεται ενώ στο τέλος του έτους η κρίση θα υποχωρήσει.
Ο Ανώτερος μάλιστα οικονομολόγος της Wells Fargo, Scott Anderson, δήλωσε πως ο ίδιος ο οικιστικός τομέας, που όπως όλοι γνωρίζουμε, συνέτεινε πολύ στη δημιουργία της κρίσης θα ανακάμψει μέχρι το καλοκαίρι και θα πρωταγωνιστήσει μάλιστα και στην ίδια την έξοδο απο την κρίση.
Όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφεραν οι οικονομολόγοι της Wells Fargo, αυτό που αναμένουν, ύστερα και από τα διάφορα μέτρα που λαμβάνονται, είναι να συμβεί για την οικονομία αυτό που συμβαίνει όταν προσπαθούμε, όπως ανάφεραν, να ανάψουμε τα κάρβουνα. Κάνουμε δηλαδή διάφορες προσπάθειες και ενέργειες και ξαφνικά η φωτιά ανάβει δυνατά και φουντώνει.
Η συνεχής λοιπόν επικέντρωση μόνο σε πιθανές αρνητικές επιπτώσεις και άσχημες και καταστροφικές επερχόμενες ημέρες δημιουργεί ψυχολογικά και όχι μόνο, τέτοια αρνητικά συναισθήματα που εμποδίζουν ουσιαστικά την επιτυχημένη αξιολόγηση και προγραμματισμό. Εμποδίζουν ακόμα την επιβαλλόμενη προσπάθεια να γίνουμε καλύτεροι την νέα χρονιά και να θέσουμε ψηλούς στόχους.
Ας μην ξεχνάμε όμως ότι η οικονομία και η επιτυχημένη επαγγελματική δράση είναι πρώτα θέμα ψυχολογίας. Χωρίς την κατάλληλη ψυχολογία δεν είναι δυνατό να αναμένουμε πρόοδο και επιτυχία. Σκεφτείτε για λίγο μια στρατιωτική επιχείρηση.
Πότε έχουμε καλύτερες προοπτικές να επιτύχουμε το καλύτερο ; Όταν επικεντρώσουμε τη σκέψη και το μυαλό μας σε όλα εκείνα τα πλήγματα που θα μπορούσε να μας επιφέρει ο εχθρός και στο μεγαλείο και τη δύναμη του ή όταν αξιοποιήσουμε με ηρεμία και
ψυχραιμία το δικό μας μυαλό, τους δικούς μας σχεδιασμούς, τα δικά μας δυνατά σημεία, τους δικούς μας συμμάχους και όταν αγωνιστούμε για να ανεβάσουμε το δικό μας ηθικό και τη ψυχολογία ; Σίγουρα στη δεύτερη περίπτωση.
Ας σχεδιάσουμε λοιπόν με αισιοδοξία και ας συνεχίσουμε να είμαστε απαιτητικοί και να επιδιώκουμε να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου προιόντα και υπηρεσίες.
Ας θυμόμαστε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα η επιχείρηση μας να απέχει πολύ απο τις δυνατότητες και την επικερδότητα που θα μπορούσε να έχει. Υπάρχουν δηλαδή πολλά που θα μπορούσαμε να κάνουμε ανεξάρτητα απο το άν βρισκόμαστε ή όχι σε περίοδο κρίσης και ανεξάρτητα απο το βάθος και τη διάρκεια της.
Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να αρχίσουμε αξιολογώντας το θέμα του πελατολογίου μας.
Καμιά επιχείρηση δεν μπορεί να επιβιώσει, να έχει κέρδος και να μεγαλώσει χωρίς να αυξάνει τον αριθμό των πελατών της.
Πώς καταφέρνουμε να προσελκύουμε πελάτες;
Περιμένουμε να μας βρούν;
Χρησιμοποιούμε διαφήμηση ; Αν ναί είμαστε σίγουροι ότι αποδίδει ;
Έχουμε ποτέ ελέγξει πόσο αποδοτικά είναι τα κείμενα μας ;
Ξέρουμε πόσοι και ποιοί πελάτες προέκυψαν από κάθε διαφημιστική προσπάθεια ; Έχουμε εγκατεστημένα και δοκιμασμένα συστήματα παραπομπών (συστάσεων) ; Αν ναι. πόσα;
Πόσους και ποιούς πελάτες είχαμε την προηγούμενη χρονιά και απο ποιές συστάσεις ; Ευχαριστήσαμε και πώς αυτούς που παρέπεμψαν πελάτες σε μας;
Πoιοί είναι οι φετεινοί μας στόχοι ;
Ποιό είναι το μέσο έσοδο μας απο κάθε πελάτη ;
Πώς μπορούμε να καταφέρουμε τους πελάτες μας να μας επισκέπτονται πιο συχνά ;
Πως μπορούμε να τους προσφέρουμε άλλα συναφή προιόντα με αυτά που προσφέρουμε αυξάνοντας τα έσοδα και την κερδοφορία μας ;
Με όλα αυτά και πολλά άλλα θα ασχοληθούμε πιο αναλυτικά σε επόμενα άρθρα μας.
Ας χρησιμοποιήσουμε λοιπόν επικοδομητικά και δημιουργικά το χρόνο μας με θετική προσέγγιση, με ανεβασμένο ηθικό και αισιοδοξία.
Ας κάνουμε και επαγγελματικά τη νέα χρονιά καλύτερη απο την προηγούμενη.
Δρ Κώστας Κονής
* konis@innovageconsulting.com tel. +357 99697484
8 comments:
Να νοιώσουμε όπως θέλουμε, χωρίς να είναι "απαράβατος κανόνας" η αποδοχή της αντιδιαστολής αισιόδοξος-απαισιόδοξος μπορούμε;
Ή έγινε νόμος ΚΑΙ αυτό;
Nα είστε καλά! Επιτέλους και μιά ψύχραιμη φωνή!
Καλημέρα κι ευχαριστώ!!
Να μια αισιόδοξη ανάρτηση!
Think possitive λοιπόν:))
@ the Idiot Mouflon. Το αν μπορούμε εξαρτάται από εμάς!
@ Adamantia. Κάποτε, πρέπει να γνωρίσεις και από κοντά τον Κώστα. Εξαιρετική προσωπικότητα!
@ ΕΛΕΝΑ. Αισιόδοξη και ορθολογιστική! Πριν όμως το θετικά, θα πρέπει ίσως να μάθουμε να σκεφτόμαστε πρώτα...
Μακάρι αυτά που γράφετε να τα εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις και όχι να κοιτάνε πως να απολύουν και να μειώνουν τα ωράρια των υπαλλήλων.
Stalamatia. Ο Κώστας πάντως ως ειδικός που είναι και μάλιστα από τους καλύτερους, αυτό εισηγείται.
there should always be good times to look forward to - life in the crisis could be viewed as a period to get back down to earth!
Mediterranean kiwi. You are absolutely right Maria!
Post a Comment