Κυριακή των Μυροφόρων.
Ανάσταση του Ιησού Χριστού, ανάσταση της φύσης.
Το πρώτο μέρος του Ευαγγελίου της Κυριακής των Μυροφόρων είναι το 10ον Ευαγγέλιο της Μεγάλης Παρασκευής. Το δεύτερο μέρος του Ευαγγελίου της Κυριακής των Μυροφόρων είναι το Ευαγγέλιο της Αναστάσεως του Μεγάλου Σαββάτου.
Αυτά τα δύο Ευαγγέλια αποτελούν και είναι το ουσιώδες Οικοδόμημα της Ορθοδοξίας, χωρίς αυτά τα δύο όλα είναι άχρηστα και ερείπια. Τούτων, των Μυροφόρων και των Αγίων Ανδρών, Ιωσήφ και Νικοδήμου, είναι το κήρυγμα της Ταφής και της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού.
Η Εκκλησία, μας θυμίζει αυτή την Κυριακή του Ευαγγελίου
των Μυροφόρων, την Ταφή και την Ανάσταση, ως Ιστορικά γεγονότα, ως μαρτυρία,
χωρίς ίχνος θεωρίας.
Μια ματιά να ρίξει κάποιος το Σάββατο της Αναστάσεως,
εύκολα συμπεραίνει ότι οι Χριστιανοί πιστεύουν στην Ανάσταση του Κυρίου ημών
Ιησού Χριστού.
Το πιστεύω, βέβαια, για να είναι θεμελιωμένο σταθερά και απαρέγκλιτα,
δεν είναι αρκετό από μόνο του, διότι συνοδεύεται και από θεωρία, έχει απόλυτη
ανάγκη το: Πώς πιστεύω. Αυτό το: πώς, είναι η ουσία και το κέντρο της Πίστεως,
είναι οι πράξεις, οι σκέψεις, του κάθε ανθρώπου.
Η σωματική Ανάσταση είναι, επίσης η κυρίαρχη δομή της
Ορθοδοξίας. Αυτή τη σωματική Ανάσταση την ανέδειξε ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός:
«Αγγίξατε και είδατε τα εμά, σάρκα και οστέα, εδώ είναι η βάση της Ορθοδοξίας.
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός σαρκικά σταυρώθηκε, σαρκικά
Αναστήθηκε. Η σάρκα του Ιησού Χριστού υπάρχει μόνο μέσα στην Ορθοδοξία, είναι
παρούσα μέσα στην Ορθόδοξη Θεία Κοινωνία. Ουδείς δύναται να την αλλοιώσει.
Ουδείς δύναται να διαστρεβλώσει αυτή την πραγματικότητα.
Οι γυναίκες Μυροφόρες, τολμηρές, μετέδωσαν στους Μαθητές
τη σαρκική Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Αυτό είναι το ισχυρό μήνυμα, σε ένα Έθνος, όχι τυχαίο,
στο Ιστορικό Έθνος των Ελλήνων, που από τους Αρχαίους του προγόνους ήταν
προετοιμασμένο και γι` αυτό το βαθύ ιστορικοθρησκευτικό γεγονός με τα τόσο
έμπρακτα απτά μηνύματα, όπως μέσα από τον Μύθο του Άδωνη. Μέσα από τη δράση των
τεσσάρων εποχών, που μόνο στην ελληνική γη την καθαγιασμένη από χιλιάδες Αγίους
και ήρωες, είναι τόσο ξεκάθαρες. Φυσικά με κυριαρχούσα την Άνοιξη.
Η Άνοιξη είναι η κυριαρχούσα εποχή, η οποία αναζωογονεί και αναγεννά τη φύση. Αυτό το γεγονός μας το καθορίζει ο Ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, μέσα από τη Δική Του Ανάσταση. Η Δική Του Ανάσταση είναι το κύριο και το καίριο στοιχείο της αναζωογόνησης, της αναγέννησης, πνευματικώς, ψυχικώς, σωματικώς όλων των ανθρώπων, ως κατ` εικόνα και ομοίωση Θεού.
Αυτό εκφράζει και την αγάπη του Ιησού Χριστού προς όλους
τους ανθρώπους και προς κάθε άνθρωπο ως μοναδική και ανεπανάληπτη
προσωπικότητα. Το απέδειξε με τη Σταυρική Του θυσία και με την Ανάστασή του ως
Άνοιξη ψυχών και σωμάτων (όσο αυτά βρίσκονται στη γη).
Το δικό μας καθήκον, όχι προς τον Ιησού Χριστό αλλά προς
τη δική μας αναζωογόνηση και αναγέννηση είναι να Τον πιστεύουμε όχι με το
χειλικό: πιστεύω αλλά με το κυρίαρχο:
Πώς!
ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων, ΥΠΑΝ
No comments:
Post a Comment