Οι εννέα μούσες ως θεές της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας προστάτευαν τις καλές τέχνες και τη δημιουργικότητα. Αποτελούσαν δε πηγή έμπνευσης των καλλιτεχνών για κάθε διανοητική, πνευματική και δημιουργική δραστηριότητα στο χώρο των τεχνών .
Ο όρος “μούσα” εξακολουθεί, να χρησιμοποιείται μεταφορικά μέχρι τις μέρες μας, συχνά για να δείξει ότι κάποια γυναίκα εμπνέει έναν καλλιτέχνη στη δημιουργικότητα του.
Επιστρέφοντας στην Κύπρο, εργάστηκε ως σκιτσογράφος στις περισσότερες Κυπριακές εφημερίδες και συμμετείχε σε διεθνείς εκθέσεις. Διακρίθηκε με το βραβείο “Work of Excellence” στη Διεθνή Έκθεση στο Ισραήλ και απέσπασε διεθνές βραβείο σε έκθεση στην Τουρκία με θέμα “Οι Κλιματικές Αλλαγές του Πλανήτη”.
Η ζωγραφική παραμένει η μεγαλύτερη του αγάπη. Η τρίτη αυτή έκθεση αποτυπώνει την καλλιτεχνική του εξέλιξη και τη μοναδική του προσέγγιση στη γυναικεία φιγούρα.Από αρχαιοτάτων χρόνων το γυμνό είναι διαδεδομένο στην τέχνη και η ιστορική του διαδρομή και εξέλιξη είναι παράλληλη με την ιστορία της τέχνης γενικά. Αν και μπορεί εύκολα να συνδεθεί με τον ερωτισμό, το γυμνό μπορεί να έχει διάφορες ερμηνείες και τα μηνύματα του να είναι πολύ διαφορετικά ανάλογα με τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίας κάθε κοινωνίας ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα για τους Αρχαίους Έλληνες όπου το γυμνό αντιπροσώπευε τη διαχρονική ομορφιά, τη λεπτή αισθητική, την τελειότητα και την αρμονία ως δείγματα ηθικής αρετής.
Ο Γιώργος Μιτίδης είναι από τους καλλιτέχνες εκείνους που απεικονίζουν το γυμνό σώμα, προσπαθώντας να αναδείξει μια διαφορετική εικόνα και να προσδώσει ένα αλλιώτικο νόημα. Έτσι, ενώ όλοι οι πίνακες του έχουν το ίδιο θέμα, δηλαδή τη γυναίκα σε μια ήρεμη, χαλαρωτική και γυμνή στάση, τα διάφορα συναισθήματα που δημιουργούν είναι διαφορετικά.
Οι συμβολισμοί και τα νοήματα που κρύβονται στη λεπτομέρεια κάθε πίνακα ξεχωριστά, μπορούν να αποδίδονται από τους ίδιους τους θεατές, οι οποίοι προκαλούνται, να κάνουν μόνοι τους τις προεκτάσεις τους. Έτσι παίζει με τα έντονα χρώματα, τις αποχρώσεις και τις στάσεις, που κατά βάθος μπορεί να παρουσιάζουν και στάσεις ζωής.
Οι καλλιτέχνες που ζωγραφίζουν γυμνά μοντέλα, σχεδιάζουν απτές φιγούρες. Στην περίπτωση του Μιτίδη, τα μοντέλα του, οι μούσες του προέρχονται μέσα από τη γόνιμη φαντασία του.
Οι ειδικοί της ζωγραφικής λένε ότι το γυναικείο γυμνό ανήκει στη σφαίρα του Ωραίου παρουσιάζοντας την ομορφιά, η οποία μας δίνει χαρά, προκαλεί ενδιαφέρον, δημιουργεί συγκίνηση, απορία και μυστήριο.
Στην πράξη, το γυμνό αποτελεί ένα δύσκολο έργο είτε είναι πίνακας ζωγραφικής είτε είναι γλυπτό ή φωτογραφία γιατί το γυναικείο κορμί ειδικά, το υπέροχο αυτό θησαυροφυλάκιο της θηλυκότητας και της ομορφιάς κρύβει πολλά μυστικά.
Ο Γιώργος Μιτίδης μπορεί και σχεδιάζει οτιδήποτε. Στα χέρια του οι φιγούρες γίνονται πίνακες και η καλπάζουσα φαντασία του σε ξεχωριστά έργα μουσών. Γνωστός και καταξιωμένος σκιτσογράφος, ασχολείται με τη μεγάλη, κρυφή του αγάπη τη ζωγραφική. Αυτή είναι η τρίτη του ατομική έκθεση, που αποδεικνύει ότι η εικαστική του αναζήτηση δεν θα σταματήσει εδώ.
Ζωγραφίζει άνετα γυμνές γυναικείες φιγούρες στην απόλυτα φυσική τους κατάσταση, χωρίς να εξιδανικεύει τις γραμμές, παρουσιάζοντας ατόφιο το αποτέλεσμα, αντιπροσωπευτικό του αυθόρμητου και αυθεντικού του χαρακτήρα. Όσοι γνωρίζουν τον Γιώργο Μιτίδι, εύκολα μπορούν να διακρίνουν το πηγαίο χιούμορ του, που κρύβεται πίσω από τις ωραίες χρωματιστές πινελιές του.
Οι δυνατότητες του είναι μεγάλες, όσο και οι εμπνεύσεις του που είναι ανεξάντλητες. Ξέρει πολύ καλά τη γλώσσα του σώματος η οποία παρουσιάζεται σταθερά σε όλους τους πίνακες του, διακρίνοντας συμβολισμούς με προέκταση τη ζωή και τον έρωτα.Η πλούσια χρωματική μπαλέτα του παρακινεί τη φαντασία. Οι χρωματικές του προτιμήσεις με γήινα και έντονα χρώματα που κυριαρχούν, συμφιλιώνουν τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης με τη φύση της και υπερασπίζονται την ιδέα ότι το γυμνό πρέπει να είναι αθώο, όση αναταραχή κι αν προκαλεί. Όλα τα έργα του χαρακτηρίζονται από μια γενναιόδωρη χρήση των χρωμάτων, τονίζοντας τη βεβαιότητα για ξεκάθαρες θέσεις και την ανάγκη για αναζήτηση άλλων παραμέτρων της ζωής.
Μερικοί πίνακες προσπαθούν να ταυτίσουν τη γυναίκα με τη χαρά του έρωτα και την ηδονή, παράλληλα όμως με μια έντονη συναισθηματική αγωνία. Αφαιρεί με μαεστρία την έννοια του ανήθικου ερωτισμού, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην αγνότητα των συναισθημάτων, που προκαλούν οι πίνακες του.
Σέβεται αυτό που κάνει, γι’ αυτό και το υπηρετεί με αξιοπιστία. Ονειροπόλος αλλά και ρεαλιστής γνωρίζει καλά το νόμο της δυαδικής φύσης, τη διττότητα της ζωής και τις αποχρώσεις μεταξύ ωραίου και άσχημου. Θέλει τον αρμονικό συνδυασμό και των δυο καταστάσεων, για να υπάρχει αρμονία. Έτσι, στους πίνακες του, δεν κυριαρχεί μόνο η περίτεχνη ομορφιά, αλλά και το αντίθετο της, που δεν το θεωρεί ως κάτι το απωθητικό.
Αν και αυτοδίδακτος ζωγράφος, έμαθε αρκετά καλά, όλα εκείνα τα απαραίτητα ‘μικρά μυστικά’, που το βοηθούν να απλώνει στον καμβά τις ζωγραφιές του με ευκολία και επιτυχία.
Οι ευφάνταστες πινελιές του με τις ελεύθερες γραμμές απλώνονται με χάρη σε μια προσπάθεια ανακάλυψης των μαγικών στοιχείων που τέρπουν τις αισθήσεις. Στην κυριολεξία αποτυπώνουν ένα πλούσιο εσωτερικό κόσμο, που διψάει να εκφράσει τη δική του αλήθεια για τις παραμέτρους της ζωής.Η ζωγραφική τον ταξιδεύει και η μαγεία της τέρπει τον συναισθηματικό του κόσμο, που παραδίδεται στις αυτούσιες περιπλανήσεις της ζωγραφικής.
Οδοιπόρος της απλής και στοχαστικής ζωής, η ακατανίκητη εσωτερική ώθηση και πνευματική ανάγκη, καθοδηγεί τη δημιουργικότητα του Γιώργου Μιτίδη. Η προσπάθεια του να ανακαλύψει την ομορφιά της εικαστικής δημιουργίας και να της δώσει το δικό του νόημα, αποτυπώνεται στα έργα του, που παραπέμπουν στον εσωτερικό κόσμο των συναισθημάτων, της χαράς, της αγαλλίασης και της ελπίδας.
No comments:
Post a Comment