Tuesday, May 22, 2018

Γεωργία Σιακαβάρα, Συνέντευξη

Η Γεωργία Σιακαβάρα Facebook 
αποκλειστικά στο pagenews.gr 
Της: Έπη Τρίμη
Η Γεωργία Σιακαβάρα μίλησε αποκλειστικά στο pagenews.gr και την Έπη Τρίμη και μεταξύ άλλων ανέφερε «Δε νομίζω ότι οι πολιτικοί διαθέτουν αυτιά. Και να είχαν κάποτε, σίγουρα τα έχασαν κάπου στη διαδρομή της καριέρας τους».

Τη Γεωργία Σιακαβάρα τη γνώρισα μέσω ενός κοινού μας φίλου. Όταν μου την έδειξε στο Facebook έμεινα άναυδη από την ομορφιά της και φαντάστηκα πως θα δω μια γυναίκα απρόσιτη και σνομπ.

Η πρώτη μας συνάντηση έγινε στο θέατρο όπου και πρωταγωνιστούσε, αν θυμάμαι καλά πριν δύο χρόνια. Εξαιρετική ηθοποιός, άμεση και σκυλί στη δουλειά της όπως μου ψιθύρισε τότε στο αυτί ο φίλος μας Σπύρος.

Με το πέρας της παράστασης κι όταν μας σύστησε, είδα μια κοπέλα λαμπερή εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Ευγενική, απλή, ζεστή χωρίς έπαρση. Κρατήσαμε επαφή κι όταν είδα μέσω του Δελτίου Τύπου που έλαβα πως θα πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Η «Σιδηρά Πρωθυπουργός»* χάρηκα για λογαριασμό της πολύ.
Διαπίστωσα πως πράγματι είναι πολυτάλαντη καθότι τραγουδά επίσης καλά και πέφτει με τα μούτρα στα βαθιά προκειμένου κάθε της βήμα να την εξελίσσει. Δεν έχω παρά να της ευχηθώ να μπορέσει να πραγματοποιήσει όλους της τους στόχους και τα όνειρά της γιατί είναι από τις περιπτώσεις που κοπιάζουν πολύ.


Η «Σιδηρά Πρωθυπουργός» είναι μια παρωδία ενός πολιτικού θρίλερ, με τις αντίστοιχες προεκτάσεις της. Τι είναι αυτό που έκανε το κοινό σας να αγαπήσει την παράσταση και να παραταθεί έως τις 4 Μαΐου; 
Δε θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο έργο είναι μια παρωδία ενός πολιτικού θρίλερ. Προσωπικά θα το ονόμαζα πολιτικό θρίλερ που έχει μέσα του καλλιτεχνικά κρυμμένη μια μαύρη κωμωδία. Κι αυτό είναι και το γεγονός που την έκανε τόσο αγαπητή στο κοινό. Ότι παρόλο που το θέμα του είναι κατά βάση βαρύ, αφού ασχολείται με την πολιτική, είναι δοσμένο με μεγάλες χιουμοριστικές πινελιές, που όσοι το είδαν δεν προβληματίστηκαν μόνο αλλά διασκέδασαν κιόλας.

Υποδύεσαι επί σκηνής το ρόλο της πρωθυπουργού. Τι σε δυσκόλεψε και τι αποτέλεσε πρόκληση για να πας ένα βήμα παρακάτω στην καριέρα σου; 
Με δυσκόλεψε το γεγονός ότι δεν έχω περάσει από την πρωθυπουργική καρέκλα….ακόμα. Οπότε έπρεπε να βρω τρόπους για να προσεγγίσω έναν χαρακτήρα σχεδόν άγνωστο για μένα. Αυτή όμως ήταν και η πρόκληση. Να υποδυθώ μια στυγνή γυναίκα που δεν έχει κανένα πρόβλημα να πατάει επί πτωμάτων προκειμένου να πετυχαίνει τους στόχους της. Αυτό από μόνο του αποτέλεσε μεγάλη δυσκολία για μένα, μιας και αυτό το χαρακτηριστικό δεν υπάρχει στη δική μου ιδιοσυγκρασία.

Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησης μου για να μπορέσεις να ερμηνεύσεις την πρωθυπουργό μπήκες στον πειρασμό να μελετήσεις τη Θάτσερ και την ταινία με τη Meryl Streep ώστε να βρεις το δικό σου ειρμό ή βασίστηκες στο ένστικτο και το σκηνοθέτη σου;
Καθόλου. Στο συγκεκριμένο έργο δεν υποδύομαι τη Μάργκαρετ Θάτσερ. Ο ρόλος είναι απλώς εμπνευσμένος απ’ αυτήν. Θα μπορούσε εν δυνάμει να είναι ο οποιοσδήποτε πολιτικός. Οπότε δε χρειάστηκε να μπω στη διαδικασία της μελέτης της προσωπικότητάς της. Ακολούθησα το δικό μου ένστικτο και τις οδηγίες του σκηνοθέτη μου φυσικά.
Μέσω τις σάτιρας μπορεί κάποιος να αναφερθεί στα κακώς κείμενα και να «σφάζει με το γάντι». Πώς κρατήσατε σκηνοθετικά τις ισορροπίες και πώς εσύ κατάφερες να μην είσαι επιδερμική στην απόδοση του ρόλου σου;
Φυσικά και μέσω της σάτιρας επιτρέπεται να σφάζει κανείς με το γάντι. Αυτός είναι και ο ρόλος της εξάλλου. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, ο συγγραφέας του έργου Μιχάλης Παπαδόπουλος, έβαλε κατά τη γνώμη μου σωστές αναλογίες τόσο από πολιτική όσο και από σάτιρα. Την ίδια γραμμή ακολούθησε και ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Λιακόπουλος, και το ίδιο έκανα κι εγώ με τη σειρά μου. Προσπάθησα να κρατήσω ισορροπία μεταξύ των αυστηρών στοιχείων του έργου και των κωμικών για να μην κουραστεί σε καμία περίπτωση ο θεατής. Και νομίζω ότι εκεί έγκειται και η επιτυχία της παράστασης αυτής.

Οι περισσότερες κρητικές που έπεσαν στην αντίληψή μου είναι πολύ θετικές για το άτομό σου και την εν λόγω παράσταση. Πόσο σκληρά έχεις δουλέψει μέσα σου και τι διεργασίες έχεις κάνει ως ηθοποιός για να παίζεις τόσο καλά διαφορετικούς ρόλους γεμάτους πρόκληση; 
Καταρχάς τους ευχαριστώ όλους για τις πολύ καλές κριτικές που γράψανε για την παράσταση μας αλλά και για το άτομό μου συγκεκριμένα. Προσωπικά κάθε φορά που αναλαμβάνω έναν καινούργιο ρόλο, γίνομαι αυτός ο χαρακτήρας στο βαθμό που μπορώ. Ειδικά όσον αφορά στο διάστημα της μελέτης μου "είμαι" αυτός ο άνθρωπος και προσπαθώ να διατηρώ όσο περισσότερο γίνεται την ψυχοσύνθεση τη δική του. Έτσι πλησιάζω τον κάθε χαρακτήρα στο μεγαλύτερο ποσοστό του, και μετά προσθέτω αν χρειαστεί κάποια χαρακτηριστικά που διαθέτω εγώ ως άνθρωπος και ως ηθοποιός.

«Η πολιτική δεν είναι παιχνίδι, είναι αρένα», λέει η Μ. στην παράσταση “Η Σιδηρά Πρωθυπουργός” στην οποία πρωταγωνιστείς. Εκτιμάς πως οι εμπλεκόμενοι με την πολιτική έχουν αν θέλουν τη δυνατότητα (και δεν είναι πολιτικοί καριέρας) να γλυτώσουν από το «λάκκο με τα φίδια»;
Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ενεργοί πολιτικοί σήμερα που δεν είναι "καριέρας". Αλλά και να υπήρχαν, κανείς τους δε μπορεί να γλιτώσει από το συγκεκριμένο λάκκο. Το σύστημα είναι τόσο καλά στημένο που αν κάποιος πολιτικός δεν είναι διατεθειμένος να μπει σ’ αυτό το λάκκο και να παίξει εκεί μέσα τα βρώμικα παιχνίδια της πολιτικής, έρχεται σίγουρα η στιγμή που θα τον πετάξει έξω είτε το θέλει είτε όχι.

Οι πολιτικοί επιλέγουν τη λάσπη και το διχασμό για να καλύψουν τις πομπές τους, τη διαφθορά και τον κυνισμό που τους διακατέχει. Αν για μια ημέρα έπαιζες το ρόλο σου μέσα στη Βουλή τι θα έλεγες στους πολιτικούς μας; 
Τίποτα. Δε νομίζω ότι οι πολιτικοί διαθέτουν αυτιά. Και να είχαν κάποτε, σίγουρα τα έχασαν κάπου στη διαδρομή της καριέρας τους.

Η Θάτσερ είχε πει το εξής: «εάν δίνεις προσοχή στην κοινή γνώμη και στα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, τότε δεν κυβερνάς, αλλά υπακούς». Πιστεύεις πως πρέπει απερίσπαστος ένας πρωθυπουργός να ακολουθεί το πλάνο του ή να αφουγκράζεται και να δίνει βάση στο κοινό αίσθημα;
Πιστεύω πως ένας σωστός πολιτικός, αν υπάρχει κάποιος που να ανήκει στο είδος αυτό, θα πρέπει να εστιάζει στο δικό του πλάνο, για να μπορούν να έχουν κάποια στιγμή αποτέλεσμα τα σχέδιά του, χωρίς όμως να παραμελεί τελείως και την κοινή γνώμη.
Πιστεύεις πως οι Έλληνες μπροστά στον κίνδυνο ενώνονται ανεξάρτητα από ιδεολογικές ή και πολιτικές διαφορές; 
Σίγουρα ο Έλληνας ενώνεται μπροστά στον όποιο πιθανό κίνδυνο. Όπως ίσως όλοι οι λαοί. Το κακό με τους Έλληνες όμως είναι ότι αφού φύγει ο κίνδυνος, αρχίζουν να "μαχαιρώνονται" μεταξύ τους. Κι αυτό είναι κάτι που δεν άλλαξε μέσα στα χρόνια και δε μας αφήνει να πάμε μπροστά σαν χώρα.

Τι σημαίνει για σένα επιτυχία; Αναγνώριση, λεφτά ή ελευθερία να κάνεις πράξη με μεγαλύτερη ευκολία τα «θέλω» σου;
Το τρίτο βέβαια!!! Δεν αναιρώ φυσικά την αξία των χρημάτων η της αναγνώρισης. Αλλά και των δυο την έλλειψη μπορώ να τη διαχειριστώ πολύ εύκολα. Αυτό που δε μπορώ να αντέξω είναι να μην είμαι ελεύθερη να ασχοληθώ στη ζωή μου με τα όποια πράγματα με κάνουν ευτυχισμένη. Δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι που με γνωρίζουν καλά με φωνάζουν "τουρίστα της ζωής ". Γιατί ξέρουν ότι πάντα μέσα στα χρόνια επέλεγα να κάνω ό,τι ήταν αυτό που μου έδινε χαρά. Και τις περισσότερες φορές βέβαια με μεγάλο κόστος.

Ποια είναι τα δυνατά σου χαρτιά ως άνθρωπος και ποια αγωνίζεσαι ακόμη να διορθώσεις;

Στα θετικά μου στοιχεία θα βάλω την προσαρμοστικότητα που έχω σε διάφορες καταστάσεις και την αντοχή μου σε παντός τύπου κακουχίες. Επίσης είμαι άτομο με μεγάλη ακεραιότητα που μπορεί κανείς να εμπιστευτεί εύκολα και να στηριχτεί επάνω του.

Αυτό που προσπαθώ να δουλέψω, και δεν το καταφέρνω προς το παρόν είναι να μπορώ ευκολότερα να πω "όχι".Γιατί στην προσπάθειά μου να μην ενοχλήσω ή να μη στεναχωρήσω κάποιον, καταλήγω να πληγώνω εμένα. Ένα άλλο μεγάλο μου ελάττωμα είναι η αναβλητικότητα που με διακατέχει όταν πρέπει να πάρω μια σημαντική απόφαση. Τέλος αρκετά προβλήματα μου δημιουργεί τόσο στα επαγγελματική μου ζωή όσο και στην κοινωνική, η τελειομανία που έχω για όλα. Είναι ένα χαρακτηριστικό μου που ταλαιπωρεί χρόνια εμένα αλλά κι όσους βρίσκονται γύρω μου.

Ποια είναι τα μυστικά που έχεις ως γυναίκα για να διατηρείσαι όμορφη, αδύνατη και λαμπερή;

Η λάμψη ενός ανθρώπου με το δικό μου χαρακτήρα βγαίνει όταν στη ζωή του ασχολείται με πράγματα που αγαπάει. Κι αυτό είναι κάτι που το έχω καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.

Για να παραμείνω αδύνατη τώρα, είναι μια μάχη που δίνω καθημερινά για περίπου 25 χρόνια. Προσέχω σε τρομερά αυστηρό βαθμό τη διατροφή μου και κάνω ό,τι μπορώ για να κρατάω το σώμα μου σε φόρμα.

Όσον αφορά στο επίθετο "όμορφη" , νομίζω ότι είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό και θα πρέπει άλλοι να μιλήσουν γι΄ αυτό κι όχι εγώ.

Ο χαρακτήρας του κάθε ανθρώπου αποκαλύπτεται όταν κατέχει δύναμη κι εξουσία. Υπήρξε στην πορεία της ζωής σου άνθρωπος που σ’ απογοήτευσε κι έπεσε από το βάθρο που τον είχες τοποθετήσει;
Υπήρξε, ναι. Αλλά αυτό είναι ένα γεγονός για το οποίο κατηγορώ τον ίδιο μου τον εαυτό, που έβαλε αρχικά αυτόν τον άνθρωπο σε βάθρο και σε εξέχουσα θέση. Δε θα μπορούσα λοιπόν ποτέ να κατηγορήσω κάποιον για κάτι που έφταιγα αποκλειστικά εγώ.

Υπάρχουν σχέδια για το μέλλον που θα ήθελες να ανακοινώσουμε;
Συζητάω πολλά πράγματα εν όψει καλοκαιριού, αλλά το μόνο που μπορεί να ανακοινωθεί ακόμα είναι μια performance με τίτλο "Τρωάδες, anima captus" που θα συμμετέχω, η όποια θα λάβει χώρα στο Μουσείο Μπενάκη στις 3-4-5-6 Μαΐου. Και συνεχίζω φυσικά ακόμα κάθε Τετάρτη να εμφανίζομαι στο «Μαγεμένο Αυλό» στο Παγκράτι, σ’ ένα πρόγραμμα γεμάτο από αγαπημένες μουσικές του παρελθόντος.

No comments: