Tuesday, November 15, 2011

Επιστροφή στη σοβαρότητα;

Λουκάς Παπαδήμος, Πρωθυπουργός Ελλάδας
Γράφει ο
Τάσος Μητσόπουλος
Βουλευτής

Οι εξελίξεις στην Ελλάδα μας αφορούν άμεσα και επηρεάζουν καθοριστικά τα όσα συμβαίνουν στην Κύπρο. Η αλληλεξάρτηση των οικονομιών μας έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι δραματικές εξελίξεις στην ελληνική οικονομία να έχουν άμεση αντανάκλαση και στην κυπριακή. Είναι γι αυτούς, αλλά και για πολλούς άλλους λόγους που άπτονται ζωτικών εθνικών συμφερόντων, που ο Κυπριακός Ελληνισμός δέχτηκε με ανακούφιση την είδηση ότι μετά από ένα εφιαλτικό και άθλιο πενθήμερο τακτικισμών και γελοιοποίησης της χώρας,  έγινε εφικτός ο σχηματισμός κυβέρνησης ευρείας αποδοχής υπό τον πολύπειρο  Λουκά Παπαδήμο.

Η ιστορική αυτή εξέλιξη επιβλήθηκε από τη δραματικότητα των περιστάσεων και κάτω από το βάρος του κινδύνου μιας ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας της ελληνικής οικονομίας. Η επιλογή Παπαδήμου όμως και η επίτευξη μιας ευρύτερης σύγκλισης των αστικών ελληνικών κομμάτων που διαχρονικά ευθύνονται για τις διαρθρωτικές αδυναμίες και τις θεσμικές ανεπάρκειες της οικονομίες και του συστήματος, έγινε εφικτή γιατί υπήρξε επιτέλους συνειδητοποίηση της τεράστιας ευθύνης. Ο Γεώργιος Παπανδρέου, παρότι εξασφάλισε ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή των Ελλήνων, προχώρησε στην υποβολή παραίτησης από την πρωθυπουργία ανοίγοντας το δρόμο σε σαρωτικές εξελίξεις. Και ο Αντώνης Σαμαράς, αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης, ο οποίος θα μπορούσε να παραμείνει βολικά οχυρωμένος πίσω από τους αντιπολιτευτικούς του σχεδιασμούς, με στόχο τις επόμενες εκλογές, έκανε το ιστορικό βήμα συναινώντας στο σχηματισμό μιας κυβέρνησης βραχείας μεν διάρκειας, μεγάλων ωστόσο προσδοκιών για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ευρώπη.

Το κορυφαίο ζητούμενο ετούτη την ώρα είναι η νέα κυβέρνηση να αποδειχτεί στην πράξη χρήσιμη, λειτουργική και κυρίως αποτελεσματική. Δεν τρέφουμε ψευδαισθήσεις γύρω από τις δυνατότητες, του υπό τον κ. Παπαδήμο κυβερνητικού σχήματος, πως θα μπορέσει μέσα στον ασφυκτικό χρόνο των τριών μηνών να επιλύσει χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα και να θέσει τις βάσεις για μια νέα υγιή ανάπτυξη της οικονομίας και των εκφυλισμένων θεσμών. Μπορεί όμως να δώσει ένα μήνυμα ελπίδας στον ελληνικό λαό. Το μήνυμα πως μέσα από τη συνένωση δυνάμεων, μέσα από την αξιοποίηση του καλύτερου πολιτικού και τεχνοκρατικού δυναμικού που διαθέτει η χώρα, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο.

Το αντισυστημικό μέτωπο Τσίπρα – Παπαρήγα έσπευσε με περισσή ανευθυνότητα να εξοβελίσει το νέο σχήμα μέσα από άναρθρες κραυγές κι ένα τυφλό, καταγγελτικό λόγο που παραπέμπει σε μεσαίωνα και κυνήγι μαγισσών. Η προσοχή όμως των πολλών στρέφεται τώρα στη στάση των δύο μεγάλων κομμάτων. Αν ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία εμπλακούν σε μια διελκυστίνδα επίρριψης ευθυνών, σε ένα άγονο, ενδοκυβερνητικό blame game, αν

υιοθετήσουν μια στάση αλληλοϋπονομεύσης και αλληλοϋπόσκαψης, προσβλέποντας σε κομματικά οφέλη, στις επόμενες εκλογές, τότε τα πράγματα θα είναι καταστροφικά για την Ελλάδα. Και η τελευταία ελπίδα θα έχει οριστικά εξανεμιστεί. Αν όμως αιρόμενα στο ύψος των δραματικών στιγμών και των ιστορικών περιστάσεων, προτάξουν το εθνικό και όχι το κομματικό, αν θελήσουν κοντολογίς να καταθέσουν την πιο θετική και υπεύθυνη συμβολή τους, βάζοντας πλάτη για να ξεπεραστούν τα εκφυλιστικά φαινόμενα που κρατούν την ελληνική διοίκηση και κοινωνία καθηλωμένη στην υστέρηση και την υπανάπτυξη, τότε ναι η Ελλάδα έχει μέλλον και ο λαός μπορεί ξανά να ελπίζει.
Ο κ. Παπαδήμος στις λιτές πρώτες του δηλώσεις, μακριά από βερμπαλισμούς και λεκτικές υπερβολές, έδωσε το στίγμα του μέτρου, της ευθύνης και της ευπρέπειας. Ήταν κι αυτή μια πρώτη συμβολική κίνηση για να ανέβει η Ελλάδα λίγο πιο ψηλά. Θα αποτελέσει η περίοδος αυτή ένα πρώτο βήμα για την επιστροφή στην εποχή της σοβαρότητας; Αισόδοξος δεν είμαι. Αισθάνομαι ωστόσο πως το έχω ανάγκη όπως κι όλοι εσείς. Η Ελλάδα όπως και η Κύπρος, έχουν ανάγκη από ένα νέο αστικό κίνημα που θα σαρώσει το σημερινό σάπιο «βαθύ κράτος», της διαπλοκής, των κατεστημένων και της ογκούμενης διαφθοράς. 

Θα μπορέσει ο Λουκάς Παπαδήμος, που κινείται ήδη σε ένα αφύλακτο ναρκοπέδιο, να εκφράσει αυτή την ανάγκη και να τη μετουσιώσει σε πράξη; Θα το δούμε μέσα στους επόμενους λίγους μήνες.
Τάσος Μητσόπουλος
Βουλευτής

4 comments:

osr said...

Το ελληνικό σύνταγμα είναι εδώ στην ιστοσελίδα της ελληνικής βουλής

http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/

MEPOΣ TPITO – Oργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας > TMHMA B΄ – Πρόεδρος της Δημοκρατίας > KEΦAΛAIO ΔEYTEPO – Eξουσίες και ευθύνη από τις πράξεις του Προέδρου

‘Αρθρο 37: (Διορισμός Πρωθυπουργού και Κυβέρνησης)

1. O Πρόεδρος της Δημοκρατίας διορίζει τον Πρωθυπουργό και, με πρότασή του, διορίζει και παύει τα λοιπά μέλη της Kυβέρνησης και τους Yφυπουργούς.
*2. Πρωθυπουργός διορίζεται ο αρχηγός του κόμματος το οποίο διαθέτει στη Bουλή την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών.

Aν κανένα κόμμα δεν διαθέτει την απόλυτη πλειοψηφία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παρέχει στον αρχηγό του κόμματος που διαθέτει τη σχετική πλειοψηφία διερευνητική εντολή για να διακριβωθεί η δυνατότητα σχηματισμού Kυβέρνησης που να απολαμβάνει την εμπιστοσύνη της Bουλής.
*3. Aν δεν διαπιστωθεί αυτή η δυνατότητα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παρέχει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του δεύτερου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος και εάν δεν τελεσφορήσει και αυτή, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του τρίτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος. Kάθε διερευνητική εντολή ισχύει για τρεις ημέρες. Aν οι διερευνητικές εντολές δεν τελεσφορήσουν, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλεί τους αρχηγούς των κομμάτων και, αν επιβεβαιωθεί η αδυναμία σχηματισμού Kυβέρνησης που να έχει την εμπιστοσύνη της Bουλής, επιδιώκει το σχηματισμό Kυβέρνησης από όλα τα κόμματα της Bουλής για τη διενέργεια εκλογών και σε περίπτωση αποτυχίας αναθέτει στον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Eπικρατείας ή του Aρείου Πάγου ή του Eλεγκτικού Συνεδρίου το σχηματισμό Kυβέρνησης, όσο το δυνατόν ευρύτερης αποδοχής, για να διενεργήσει εκλογές, και διαλύει τη Bουλή.
*4. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ανατίθεται, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, εντολή σχηματισμού Kυβέρνησης ή διερευνητική εντολή σε αρχηγό κόμματος, αν το κόμμα δεν έχει αρχηγό ή εκπρόσωπο, ή αν ο αρχηγός ή ο εκπρόσωπός του δεν έχει εκλεγεί βουλευτής, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει την εντολή σ’ αυτόν που προτείνει η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος.

osr said...

H πρόταση για την ανάθεση εντολής γίνεται μέσα σε τρεις ημέρες από την ημέρα που ο Πρόεδρος της Bουλής ή ο αναπληρωτής του ανακοινώνει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τη δύναμη των κομμάτων στη Bουλή η ανακοίνωση αυτή γίνεται πριν από κάθε ανάθεση εντολής.

* Eρμηνευτική δήλωση: Στις διερευνητικές εντολές, αν κόμματα είναι ισοδύναμα σε βουλευτικές έδρες, προηγείται εκείνο που έλαβε περισσότερες ψήφους στις εκλογές νεοσχηματισμένο κόμμα με κοινοβουλευτική ομάδα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Kανονισμό της Bουλής, έπεται του παλαιότερου με ίσο αριθμό εδρών. Στις δύο αυτές περιπτώσεις δεν παρέχονται διερευνητικές εντολές σε περισσότερα από τέσσερα κόμματα.
MEPOΣ TETAPTO – Eιδικές τελικές και μεταβατικές διατάξεις > TMHMA Δ΄ – Aκροτελεύτια διάταξη

‘Αρθρο 120: (Ακροτελεύτια διάταξη)

1. Tο Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την E΄ Aναθεωρητική Bουλή των Eλλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Yπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Iουνίου 1975.
2. O σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Eλλήνων.
3. O σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.
4. H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Eλλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.»

Αθήνα, 2008

O ΠΡOΕΔΡOΣ ΤΗΣ ΒOΥΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΣΙΟΥΦΑΣ



================
Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος Πρωθυπουργός του ελληνικού κράτους μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ αρχηγός κόμματος
Υπάρχουν δύο εξαιρέσεις κατά τις οποίες ορίζουν ότι μπορεί να μην είναι αρχηγός κόμματος και αυτές είναι ΜΟΝΟ (παρατίθεται αυτολεξεί από την παράγραφο 4 του άρθρου 37
*4. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ανατίθεται, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, εντολή σχηματισμού Kυβέρνησης ή διερευνητική εντολή σε αρχηγό κόμματος,
αν το κόμμα δεν έχει αρχηγό ή εκπρόσωπο, ή αν ο αρχηγός ή ο εκπρόσωπός του δεν έχει εκλεγεί βουλευτής,
Ο Παπαδήμος δεν είναι αρχηγός κομματος,
Το Πασοκ έχει αρχηγό κόμματος
Η Νδ έχει αρχηγό
Το ΚΚΕ έχει αρχηγό κλπ κλπ
Όλοι οι αρχηγοί όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων έχουν εκλεγεί βουλευτές στην ελληνική βουλή.
Ο Παπαδήμος ΔΕΝ είναι αρχηγός κόμματος.
Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καμιάς άλλης ερμηνίας του άρθρου 37 περί διορισμού Πρωθυπουργού.
Ο Παπαδήμος διορίστηκε Πρωθυπουργός κατά σαφέστατη παράβαση του Συντάγματος και ο συνταγματολόγος κυρ Βενιζέλος υπουργός οικονομικών της χώρας και καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παραβιάζει ασύστολα ασύστολα το σύνταγμα
Ως εκ τούτου σύμφωνα με το άρθρο 120 του Συντάγματος
4. H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Eλλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.»
Η βία ενάντια σε αυτούς που κατέλυσαν το σύνταγμα αποτελεί πατριωτικό καθήκον σύμφωνα με το ίδιο το σύνταγμα της χώρας

Dinos-Art said...

Ελπίζουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία. Καλό απόγευμα Φοίβο.

Λεμέσια said...

Κανείς μας δε γνωρίζει αν θα μπορέσει ο κ. Παπαδήμος. Εκπληκτικό είναι πάντως πόσο ανεβασμένα είναι τα ποσοστά αποδοχής του. Τελικά ο κόσμος έχει τόσο πολύ ανάγκη να κρατηθεί από μια σανίδα σωτηρίας, ώστε ακόμη και υπό τέτοιες άθλιες συνθήκες αλλαγής ηγεσίας, αρχίζει να αχνοελπίζει πάλι.