Επίσκεψη στο Λονδίνο από μεταξύ 1-4 Οκτωβρίου, 2010
του προέδρου της κοινοβουλευτικής επιτροπής παιδείας
Νίκου Τορναρίτη
Κατά την τετραήμερη υπηρεσιακή επίσκεψή του στο Λονδίνο ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας της Βουλής κ. Νίκος Τορναρίτης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Αρχιεπίσκοπο Γρηγόριο και τη Γραμματεία του ΕΦΕΠΕ, να επισκεφθεί τέσσερα παροικιακά σχολεία και να μιλήσει στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και τους γονείς, να παραστεί και να μιλήσει στον εορτασμό της Μνήμης των Κυπρίων Αγίων, στον Καθεδρικό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Β. Λονδίνου με ομιλητή τον Προϊστάμενο της ΚΕΑ κ. Σάββα Παυλίδη, προεξάρχοντος του Επισκόπου Τροπαίου κ. Αθανάσιο, να έχει επαφές με παροικιακούς εκπαιδευτικούς παράγοντες, να συνεργασθεί με τον Προϊστάμενο της ΚΕΑ κ. Σάββα Παυλίδη, να συναντηθεί με τα μέλη της Κυπριακής Εκπαιδευτικής Αποστολής και αριθμό μελών του επιτόπιου ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού της ΚΕΑ και να δώσει συνεντεύξεις στον εκπρόσωπο του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΚΥΠΕ) στο Λονδίνο κ. Κυριάκο Τσιούπρα, στον Ελληνικό Ραδιοσταθμό Λονδίνου (LGR) και στην Ελληνική Τηλεόραση (Hellenic T.V.) Λονδίνου.Κατά τις πιο πάνω επαφές του ο κ. Τορναρίτης ενημερώθηκε για θέματα, που αφορούν στην Ελληνική Παροικιακή Εκπαίδευση, συζήτησε τις προοπτικές αναβάθμισης της παρεχόμενης ελληνορθόδοξης αγωγής στην απόδημη νεολαία της Κύπρου και αντήλλαξε απόψεις σε σχέση με την αντιμετώπιση ποικίλων προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν τα Ελληνικά Παροικιακά Σχολεία, τα κυριότερα των οποίων είναι τα εξής:
Εκφράζονται θερμές ευχαριστίες προς τις κυβερνήσεις Κύπρου και Ελλάδας από όλους τους εκπαιδευτικούς παράγοντες της παροικίας για την δωρεάν αποστολή δασκάλων για κάλυψη, μερικώς έστω, των αναγκών των Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων. Τονίζεται η ανάγκη συνέχισης της αποστολής εκπαιδευτικών από την Κύπρο και την Ελλάδα και επαινείται το σημαντικότατο έργο, που επιτελούν. Υποβάλλεται η παράκληση προς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να γίνεται έγκαιρα και η τοποθέτηση- απόσπαση στα παροικιακά σχολεία όλων των Ελλαδιτών εκπαιδευτικών, καθώς και του/της Συμβούλου Εκπαίδευσης της Ελληνικής Πρεσβείας, ώστε να ολοκληρώνεται η στελέχωση των σχολείων πριν από τη λήξη κάθε σχολικού έτους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μέλη της Κυπριακής Εκπαιδευτικής Αποστολής. Έτσι δεν θα επαναληφθεί μελλοντικά το απαράδεκτο φαινόμενο, που παρατηρήθηκε φέτος, να βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και να μην παρουσιάζονται στα παροικιακά σχολεία την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους, λόγω του ότι δεν είχε διορισθεί ακόμη Σύμβουλος Εκπαίδευσης για να επιληφθεί των τοποθετήσεών τους.
Επιβάλλεται εκ των πραγμάτων έγκαιρη στελέχωση των σχολείων για το επόμενο σχολικό έτος πριν από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, διότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνονται οι Σχολικές Επιτροπές για διαπίστωση των αναγκών των σχολείων σε επιπρόσθετο επιτόπιο διδακτικό προσωπικό, το οποίο εργοδοτούν οι ίδιες για κάλυψη των αναγκών των σχολείων.
2. Toποθέτηση μελών εκπαιδευτικών αποστολών σε όλα τα σχολεία
Επειδή ο ρόλος των προσοντούχων εκπαιδευτικών, που έρχονται από την Ελλάδα και την Κύπρο είναι πολύ σημαντικός, υποβάλλεται παράκληση ένα τουλάχιστον μέλος από τη μία εκ των δύο Εκπαιδευτικών Αποστολών να τοποθετείται σε κάθε ελληνικό παροικιακό σχολείο. Η Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή εφαρμόζει με επιτυχία αυτή την τακτική εδώ και πολλά χρόνια. Δυστυχώς, δεν συμβαίνει το ίδιο με την ελληνική αποστολή, διότι τα μέλη της έχουν δικαίωμα να επιλέγουν τα ίδια (βάσει των μορίων με τα οποία πιστώνονται) τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να υπηρετήσουν. Αυτή η τακτική έχει ως αποτέλεσμα ένας σχετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών να συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένα σχολεία, ενώ σε πολλά άλλα σχολεία να μην τοποθετείται κανένα μέλος της ελληνικής αποστολής. Επειδή δε ο αριθμός των μονίμων μελών της ΚΕΑ δεν επιτρέπει την κάλυψη των αναγκών όλων των σχολείων, σε πολλά εκπαιδευτήρια της Ομογένειας δεν υπηρετεί ούτε ένα μέλος των εκπαιδευτικών αποστολών, παρόλον που η ΚΕΑ διορίζει επιπρόσθετο επιτόπιο διδακτικό προσωπικό στα σχολεία αυτά.
3. Σχολικά εγχειρίδια
Εκφράζεται ικανοποίηση για την έγκαιρη αποστολή των σχολικών εγχειριδίων από την Κύπρο. Εκκρεμεί, όμως, ακόμη η αποστολή σχολικών βιβλίων, που έχουν παραγγελθεί στον Οργανισμό Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων Ελλάδας. Κατανοούνται οι λόγοι της καθυστέρησης και εκφράζεται η ελπίδα ότι τα βιβλία αυτά θα αποσταλούν το συντομότερο.
4. Προϊστάμενος ΚΕΑ
Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα στον κυπριακό τύπο και την έκφραση απόψεων για τη θέση του Προϊσταμένου της ΚΕΑ από συνδικαλιστικές εκπαιδευτικές οργανώσεις και άλλους εκπαιδευτικούς παράγοντες, η Γραμματεία του ΕΦΕΠΕ κατέστησε σαφές ότι κατ’ ουδένα λόγο θα αποδεχθεί υποβάθμιση της θέσης του Προϊσταμένου της ΚΕΑ. Επιμένει στην άποψή της ότι ο Προϊστάμενος της ΚΕΑ θα πρέπει να κατέχει θέση Επιθεωρητή, να είναι έμπειρος και κατάλληλα καταρτισμένο άτομο, το οποίο να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις της θέσης. Γίνεται εισήγηση στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου να καταρτίσει ειδικά Σχέδια Υπηρεσίας για τη θέση του Επιθεωρητή – Προϊσταμένου της ΚΕΑ και να προχωρήσει σε προκήρυξη της θέσης, η οποία θα πρέπει να έχει διάρκεια μιας πενταετίας ανεξάρτητα από τον αριθμό Επιθεωρητών, που προάγονται κάθε χρόνο για πλήρωση των αναγκών των σχολείων της Κύπρου.
5. Παραχώρηση σύγχρονων τεχνολογικών διδακτικών μέσων στα σχολεία
Επαναλαμβάνεται έκκληση της Γραμματείας του ΕΦΕΠΕ, η οποία έχει ήδη στείλει σχετική επιστολή στο Υπουργείο, για παραχώρηση ενός τουλάχιστον ηλεκτρονικού υπολογιστή σε κάθε ελληνικό παροικιακό σχολείο, καθώς και αριθμού σύγχρονων προβολέων (projectors) και διαδραστικών πινάκων, όπου είναι δυνατό, ώστε να καταστεί ελκυστικός για τους μαθητές ο τρόπος διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και των άλλων μαθημάτων στα σχολεία μας.
6. Εκστρατεία για προσέλκυση περισσοτέρων μαθητών στα σχολεία
Υπολογίζεται ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών ελληνικής/ελληνοκυπριακής καταγωγής δεν φοιτούν στα παροικιακά σχολεία. Επιβάλλεται η οργάνωση εκστρατείας για τον εντοπισμό και την προσέλκυσή τους στα σχολεία.
7. Αναλυτικό Πρόγραμμα
Επιβάλλεται περαιτέρω αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος των παροικιακών σχολείων και η αλλαγή των διδακτικών προσεγγίσεων, ώστε η ελληνική να διδάσκεται πλέον καθαρά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Ανάλογη αναθεώρηση των σχολικών εγχειριδίων είναι, επίσης, απαραίτητη.
8. Εκπαιδευτικά Παιδικά Προγράμματα από ΡΙΚ
Είναι καιρός να μελετηθεί το θέμα της ετοιμασίας κατάλληλων εκπαιδευτικών παιδικών προγραμμάτων από την κρατική τηλεόραση του ΡΙΚ, μέσω των οποίων να διευκολύνονται οι αγγλόφωνοι μαθητές των σχολείων μας στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και αφομοίωση του πολιτισμού μας.
9. Ομάδα μελέτης ομογενειακών θεμάτων
Γίνεται εισήγηση για σύσταση ειδικής ομάδας από την Κυβέρνηση, η οποία να επιλαμβάνεται θεμάτων εκπαίδευσης, που ταλανίζουν την Ομογένεια, και να δρομολογεί λύσεις μέσω και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τα οποία πρέπει να αξιοποιούνται πλήρως.
10. Ίδρυση Ομολογειακού Σχολείου στο Β. Λονδίνο
Ο Αρχιεπίσκοπος Γρηγόριος, Πρόεδρος του ΕΦΕΠΕ, επαναφέρει εισήγησή του για ίδρυση και δεύτερου Ομολογειακού (Θρησκευτικού) Σχολείου στο Β. Λονδίνο. Πιστεύει δε ότι η κυπριακή και ελληνική πολιτεία οφείλουν να βοηθήσουν οικονομικά προς επίτευξη του στόχου αυτού. Η ίδρυση τέτοιου σχολείου έχει να προσφέρει πολυτιμότατες υπηρεσίες στους νέους μας, οι οποίοι πρέπει οπωσδήποτε να διατηρήσουν την ταυτότητά τους.
3 comments:
Καλή βδομάδα και καλό μήνα Φοίβο!δ
Καλή βδομάδα, καλό μήνα εύχομαι κι εγώ Φοίβο μου!!!
Querido amigo, parabéns a Chipre. Tenha uma linda semana. Beijocas
Post a Comment