Sunday, May 17, 2009

Εύα Στάμου

H φίλη Εύα Στάμου είναι συγγραφέας, άριστη επιστήμονας και ένα πολύπλευρο ταλέντο, γεμάτη ευαισθησίες για την κοινωνία και τους ανθρώπους γύρω της. Στο καταπληκτικό της μπλοκ το οποίο παρακολουθώ ανελλιπώς από τότε που το ανακάλυψα, εκφράζει τον εσώτερο της κόσμο, τις ανησυχίες, τα πιστεύω και τις ιδέες της, με ένα μοναδικό τρόπο και ωραία γλώσσα.

Το πρόσφατο κείμενό της αφιερωμένο στο βιβλίο μου «Νεοκύπριοι πλουτοκράτες» με εξέπληξε ευχάριστα και με συγκίνησε. Νιώθω να με τιμά ιδιαίτερα η ευγενική αυτή χειρονομία της Εύας.

Παρόλο που στην κοινωνία μας, δύσκολα ακούς το μπράβο ή την ενθάρρυνση, υπάρχουν καλλιεργημένοι άνθρωποι, όπως την πολύ αγαπητή μου Εύα, που ακολουθούν άλλες διαδρομές στο ταξίδι τους για την Ιθάκη.

Δέχομαι με μεγάλη χαρά τα καλά σου λόγια Εύα, περισσότερο ως ενθάρρυνση, για να συνεχίσω να προβληματίζομαι, όπως κι εσύ και να ανιχνεύω το διφορούμενο στην κοινωνία μας.

Εύα, σε ευχαριστώ από καρδιάς για την τιμή που μου κάνεις. Η εκτίμηση να ξέρεις είναι αμοιβαία.
Φοίβος Νικολαΐδης

10 comments:

Unknown said...

Οι Κύπριοι, έχουν αναπτύξει ένα θαυμάσιο χαρακτηριστικό, που δυστυχώς η σοβαροφάνεια των πολλών στην μητρόπολη έχει κυριολεκτικά "σκοτώσει". Τον αυτοσαρκασμό. Στοιχείο εξαιρετικά υγιές που το συναντά κανείς στην αποθέωσή του στη Βρετανική λαϊκή κουλτούρα. Από τους Monty Pythons μέχρι το εκπληκτικό Yes Prime Minister ή το Not the 9 o clock News.

Ο Φοίβος Νικολαϊδης , άνθρωπος με βαθιά παιδεία και αιχμηρό χιούμορ πράγματι σε αυτό το βιβλίο του (και όχι μόνο) χτυπά κέντρο στις νεόπλουτες παθογένειες της νεοκυπριακής κοινωνίας και αυτό-σαρκάζει το περιβάλλον στο οποίο τυπικά ανήκει αν και κυρίως το παρατηρεί. Η προσεκτική ανάγνωση του βιβλίου του, δίνει ένα αρκετά δραματικό υπόβαθρο στις μάλλον δυσοίωνες προοπτικές του τόπου από τις οποίες μόνο με ένα γερό αφυπνιστικό ταρακούνημα μπορεί να ξεφύγει.

ρίτσα said...

ωραίο το μπλογκ της εύας που μας σύστησες

και το βιβλίο φαίνεται ενδιαφέρον.θα το έχω υπόψη.

Anonymous said...

Εκείνοι πυ αξίζουν Φοίβο μου δεν χρειάζεται να κραυγάζουν, φωνάζει το έργο τους το ίδιο.

Συγχαρητήρια και στους δύο.

Eva Stamou said...

Αγαπητέ Φοίβο, η ανάρτηση που αφορά το πραγματικά αξιόλογο βιβλίο σου, είναι αποτέλεσμα της ειλικρινούς αναγνωστικής απόλαυσης που μου έδωσε το έργο σου, το οποίο εκφράζει με αμεσότητα, καυστικό χιούμορ, και σοβαρότητα (αλλά όχι σοβαροφάνεια) μεγάλες αλήθειες για την κοινωνία του σήμερα.

Σε ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια.

Phivos Nicolaides said...

@ politispittas. Φίλε Γιώργο, τα τόσο κολακευτικά σου λόγια πάντα με τιμούν. Είναι χαρά και τιμή που έχω φίλους σαν κι εσένα Γιώργο. Ξέρεις πώς μετρώ τα λόγια μου!!

@ ρίτσα. Το σίγουρο είναι ότι το μπλοκ της Εύας είναι εξαιρετικό. Όσο για το βιβλίο, να το έχεις στα υπόψη...

@ Freedula. Καλή μου, σ' ευχαριστώ για τα τόσο όμορφα σου λόγια. Δείχνουν ανώτερο άνθρωπο και χαίρομαι διπλά γι' αυτό!

@ Eva Stamou. Εύα μου, ξέρεις τι λέγανε οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι: "Όμοιος ομοίω αεί πελάζει..." Πόσο πραγματικά νιώθω όμορφα που έχω τέτοιους αξιόλογους φίλους σαν κι εσένα Εύα!!

Αφροδίτη Κ. said...

με αφορμή το αφιέρωμα της κας Εύας Στάμου αναζήτησα περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο … δεν το έχω διαβάσει (αγνοούσα την ύπαρξη του και επιφυλάσσομαι για το κοντινό μέλλον) όποτε προσωπική άποψη δεν μπορώ να εκφράσω … όμως μπορώ να πω ότι διαβάζοντας τις κριτικές που έχουν γραφτεί θεωρώ πώς το βιβλίο σου πρέπει να είναι «άξιον λόγου» και γραφής

την καληνύχτα μου

Adamantia said...

Περισσότερο από οποιαδήποτε ανάρτηση,κριτική ή έπαινο για το βιβλίο σου Φοίβο (που είναι όντως άκρως διασκεδαστικό) αυτό που μετράει για μένα πάνω από όλα, είναι ότι είσαι ένας ισορροπημένος,ευγενής και σοβαρός (όχι σοβαροφανής) άνθρωπος με χιούμορ και κυρίως εντιμότητα.
Αυτά είναι δυσεύρετα σήμερα!
Καλή εβδομάδα!

Phivos Nicolaides said...

@ acer_v. Το βιβλίο μου φιλοδοξεί να ανιχνεύσει το κοινωνικώς αμφιλεγόμενο από την απλή σκοπιά της καθημερινότητας, με διάθεση να το κάνει όσο μπορεί συζητήσιμο, όχι για τους 'προβληματικούς', αλλά για τους προβληματιζόμενους ανθρώπους... Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, τα οποία ανταποδίδω με την εκτίμηση μου για σένα.

@ Adamantia. Άντα μου, με κάνεις να νιώθω άβολα με τις υπερβολές σου. Δέχομαι πάντως ότι δεν είμαι ανισόρροπος!! Τις ευχαριστίες και την αγάπη μου για σένα και την οικογένεια σου.

ΕΛΕΝΑ said...

Πολύ όμορφο το blog της Εύας που μας σύστησες Φοίβο μου!
Οσο για τα καλά της λόγια, είναι σίγουρο ότι τα αξίζεις και με το παραπάνω!!
Καλή βδομάδα εύχομαι:)

Phivos Nicolaides said...

ΕΛΕΝΑ. Το μπλοκ της Εύας είναι πολύ ενδιαφέρον και η ίδια πολύ αξιόλογη προσωπικότητα. Όσο για τα καλά σου λόγια Έλενα μου, τα δέχομαι με αγάπη γιατί προέρχονται από εσένα που εκτιμώ ως φίλη. Να 'σαι πάντα καλά και να συνεχίσουμε να διαλογιζόμαστε όσο και όποτε μπορούμε!!