Friday, April 30, 2010

Η κυπριακή ναυτιλία πιο ισχυρή μετά την κρίση



Του Τάσου Μητσόπουλου
Βουλευτή

Η διεθνής εμπορική ναυτιλία, μετά από μια περίοδο θεαματικής ανάπτυξης, βρέθηκε κυριολεκτικά στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έχοντας να αντιμετωπίσει την ξαφνική και απρόσμενη κατάρρευση των ναυλαγορών και τη μείωση του όγκου του μεταφορικού έργου. Παρά τα πρώτα αμυδρά σημάδια σταθεροποίησης που διαφαίνονται στις ναυλαγορές φορτηγών πλοίων κυρίως, η μεγάλη πλειοψηφία των ναυτιλιακών παραγόντων αποφεύγει να κάνει ασφαλείς εκτιμήσεις για τον ακριβή χρόνο εξόδου από την κρίση. Όλοι όμως κοιτάζουν στην επόμενη μέρα προσπαθώντας να σχεδιάσουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια τα βήματα που θα ακολουθήσουν.

Η κυπριακή εμπορική ναυτιλία, το καύχημα και το καμάρι της πατρίδας μας, δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητη μέσα στην κρίση. Οι άνθρωποί της προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τις επερχόμενες εξελίξεις και να διαγράψουν το αύριο του ναυτιλιακού χώρου προσαρμόζοντας τις εταιρείες σε νέα δεδομένα και νέες πρακτικές.

Η κυπριακή ναυτιλία επιχειρεί την έξοδο από την κρίση στηριζόμενη στην ποιότητα των στελεχών της. Στο ένστικτο και την εξωστρέφεια του Κύπριου πλοιοκτήτη και πλοιοδιαχειριστή ο οποίος σε πλείστες περιπτώσεις έχει αποδείξει την επάρκεια και την αντοχή του απέναντι στις κρίσεις. Έχει αποδείξει ότι αναπτύσσει κουλτούρα και ένστικτο που του επιτρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση συνεχούς εγρήγορσης χωρίς να θεωρεί οτιδήποτε δεδομένο και σταθερό, ούτε στα εύκολα ούτε στα δύσκολα.

Την ώρα αυτή που η κυπριακή ναυτιλία κάνει τη μεγάλη της προσπάθεια, η Πολιτεία βρίσκεται στο πλευρό της με μέτρα που προσφέρουν στήριξη και ενισχύουν το περιβάλλον ασφάλειας και σταθερότητας που εδώ και δεκαετίες προσφέρει η πατρίδα μας. Η Βουλή την Πέμπτη 29 Απριλίου ψήφισε τρία νομοσχέδια που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής ναυτιλίας και καθιστούν το φορολογικό πλαίσιο πιο ελκυστικό, με την εισαγωγή κινήτρων για νέες ναυτιλιακές δραστηριότητες. Υπό τους όρους αυτούς δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι η ναυτιλία μας, όχι μόνο θα αντέξει, αλλά θα βγει ισχυρή, ενισχυμένη και ανταγωνιστική, συνεχίζοντας μια μεγάλη και λαμπρή πορεία επιτυχιών για την οποία όλοι μας νιώθουμε περήφανοι.
Τάσος Μητσόπουλος
Βουλευτής Λάρνακας
Επίτροπος Ευρωπαϊκών Υποθέσεων

Thursday, April 29, 2010

Η Αρμενική κοινότητα στην Κύπρο

Το νομικό καθεστώς της Αρμενικής θρησκευτικής ομάδας (Μέρος 2ο)

Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Γράφει από τη Λευκωσία
katoomba@cytanet.com.cy

Στο προηγούμενο μας άρθρο αναφερθήκαμε στις συνταγματικές διατάξεις που σχετίζονται με την αρμενική κοινότητα της Κύπρου, που με βάση το Άρθρο 2 § 3 αναγνωρίζεται ως «θρησκευτική ομάδα», η οποία επέλεξε με δημοψήφισμα (13/11/1960) να ανήκει στην ελληνοκυπριακή κοινότητα. Το Σύνταγμα αναγνωρίζει τη διοικητική αυτονομία της Αρμενικής Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (Άρθρα 110 § 3 και 111), η οποία είναι και μία από τις πέντε μεγαλύτερες θρησκείες με προνομιακό και ιδιόρρυθμο νομικό καθεστώς. Τέλος, η εκπροσώπηση των Αρμενίων στους θεσμούς της Δημοκρατίας καθορίζεται από το Άρθρο 109, και με νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία ένας Αρμένιος συμμετείχε στα εκ Λευκωσίας μέλη της Ελληνικής Κοινοτικής Συνέλευσης. Με βάση το Νόμο 12/1965, μετά την αυτοδιάλυση της Ε.Κ.Σ. οι Εκπρόσωποι των θρησκευτικών ομάδων συνέχισαν να εκπροσωπούν τις ομάδες τους για θέματα αρμοδιότητας της συνέλευσής τους, με δικαίωμα άποψης σε ζητήματα που αφορούσαν τις ομάδες τους.

Αν και με το θεσμό του Εκπροσώπου θα ασχοληθούμε στο επόμενο μας άρθρο, να αναφέρουμε μόνο ότι με το Νόμο 58/1970 ρυθμίζεται μεν η εκπροσώπευση των θρησκευτικών ομάδων, χωρίς αναφορά πως αυτή γίνεται στην ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων. Με το Νόμο 38/1976 διασφαλίζεται ότι οι θρησκευτικές ομάδες θα εκλέγουν από ένα μέλος που θα τις εκπροσωπεί στη Βουλή, ενώ σύμφωνα με το Νόμο 41/1981 προνοείται ρητά ότι οι διατάξεις του εκλογικού νόμου εφαρμόζονται και στην εκλογή των Εκπροσώπων των θρησκευτικών ομάδων. Βάσει του Νόμου 70/1986, αποφασίστηκε ότι οι εκλογές για ανάδειξη των Εκπροσώπων των θρησκευτικών ομάδων διενεργούνται ταυτόχρονα και παράλληλα με τις βουλευτικές εκλογές, και ότι η θητεία των Εκπροσώπων ταυτίζεται με τη θητεία των Βουλευτών, αρχής γενομένης από το 1991.

Στα σχεδόν 50 χρόνια ζωής της Βουλής των Αντιπροσώπων, μόνο ένας Αρμενοκύπριος Βουλευτής έχει καθήσει στα έδρανά της: ο Μάριος Καρογιάν, που εξελέγη Βουλευτής Λευκωσίας με το ΔΗ.ΚΟ. (21/05/2006). Με την εκλογή του Δημήτρη Χριστόφια στο ύπατο αξίωμα (24/02/2008), ο κος Καρογιάν εξελέγη Πρόεδρος της Βουλής στις 06/03/2008.
Μεταξύ 1998-2007, η Κυπριακή Δημοκρατία μέσω του Υπουργού Εσωτερικών κατέβαλλε ετησίως από £25.000 προς την Αρμενική Μητρόπολη Κύπρου. Με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου 66.589/19-12-2007, το ποσό αυξήθηκε σε £35.000/€59.801. Επιπλέον, από την 01/01/1999 άρχισαν να καταβάλλονται οι μισθοί των κληρικών των θρησκευτικών ομάδων, ενώ από την 01/01/2006 καταβάλλονται ετησίως £30.000/€51.258 και προς τις τρεις θρησκευτικές ομάδες μαζί για την ενίσχυση των έντυπων μέσων ενημέρωσης. Το Νοέμβριο του 2007 διατέθηκαν από £5.000/€8.543 σε κάθε θρησκευτική ομάδα για τη δημιουργία επίσημης ιστοσελίδας, ενώ τον Οκτώβριο του 2008 διατέθηκαν από €8.000 στην κάθε θρησκευτική ομάδα για τη συντήρηση της ιστοσελίδας της.

Σύμφωνα με Άρθρο 8 § 3 του Νόμου 118(Ι)/2002, το εισόδημα των θρησκευτικών, φιλανθρωπικών ή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων απολαμβάνει απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος. Επιπλέον, με βάση το Άρθρο 3 (κλάση Ρ του παραρτήματος Ι) της Κ.Δ.Π. 380/2004, οι εκκλησιαστικές και θρησκευτικές αρχές εξαιρούνται από διάφορους δασμούς και φόρους κατανάλωσης επί διαφόρων ειδών (υλικά οικοδομής, εξαρτήματα και έπιπλα για εκκλησίες, ενδύματα και άλλα είδη για θρησκευτικούς σκοπούς κτλ). Εξάλλου, με βάση το Άρθρο 23 § 9 του Συντάγματος, οι εκκλησιαστικοί οργανισμοί δεν υπόκεινται σε οποιουσδήποτε περιορισμούς ως προς την κινητή ή ακίνητη ιδιοκτησία.

Όσον αφορά την εκπαίδευση, τα Αρμενικά Σχολεία Ναρέκ (Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός) τελούν υπό την επίβλεψη της αυτόνομης Εφορείας Αρμενικών Σχολείων, τα μέλη της οποίας διορίζει το Υπουργικό Συμβούλιο, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, ο οποίος διαβουλεύεται με τον Εκπρόσωπο. Ο κοινός Διευθυντής και οι δάσκαλοι του Δημοτικού διορίζονται και πληρώνονται από την Εφορεία, με εξαίρεση τους φιλόλογους, τους οποίους διαθέτει με απόσπαση το Υπουργείο και πληρώνονται από την Εκπαιδευτική Υπηρεσία. Οι καθηγητές του Γυμνασίου παρέχονται/πληρώνονται από το Υπουργείο. Όπως και με τα δημόσια σχολεία, τα ελληνόφωνα βιβλία παρέχονται δωρεάν από το Υπουργείο, το οποίο και καταβάλλει το κόστος των αρμενόφωνων βιβλίων που αγοράζονται από το εξωτερικό, καλύπτει ολόκληρο τον προϋπολογισμό των σχολείων Ναρέκ, και έχει αναλάβει την ανέγερση και συντήρηση και των τριών σχολικών κτιρίων.

Η κυβέρνηση επιχορηγεί τη φοίτηση Αρμενίων μαθητών που φοιτούν στην Αγγλική Σχολή ή σε ιδιωτικά δευτεροβάθμια σχολεία (και μεταξύ 1996-2005 κάλυπτε πλήρως τη φοίτηση Αρμενοκυπρίων στο Μελκονιάν). Ωστόσο, η επιχορήγηση αυτή γίνεται μέχρι και την έκτη τάξη (ως γνωστό, τα σχολεία αυτά συνήθως έχουν και εβδόμη τάξη) και, παρά τη σημαντική αύξηση των διδάκτρων τα τελευταία χρόνια, το ποσό αυτό παραμείνει αμετάβλητο από το Μάιο του 1996 στα £450/€769 (προηγουμένως ήταν £360). Όσον αφορά τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Κύπρου και Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) υπάρχει ποσόστωση εισδοχής 3% για τους Αρμενοκύπριους που εισάγονται με πτυχία GCE, και 1% για όσους παρακάθονται στις παγκύπριες εξετάσεις.
Αναφορικά με τη στράτευση, στο παρελθόν η εφαρμογή του Νόμου για τους στρατεύσιμους των θρησκευτικών ομάδων γινόταν με ελαστικότητα και χαλαρώσεις, αφού σε σημαντικό αριθμό τους χορηγείτο αναστολή για σπουδές ή απαλλαγή. Το 1980 αποφασίστηκε να μην τους επιβληθεί υποχρεωτική στράτευση, η οποία όμως επιβλήθηκε μεταξύ 1989-1994• λόγω πολιτικών και άλλων κινήτρων, το 1994 καθιερώθηκε η κατάταξή τους σε καθαρά εθελοντική βάση, ρύθμιση που συνιστούσε κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ισότητας, όπως εξάλλου ορίζει το Άρθρο 28 του Συντάγματος. Μετά από την παρέμβαση της Επιτρόπου Διοικήσεως, με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου 65.732/19-06-2007 καθιερώθηκε η υποχρεωτική κατάταξη των στρατευσίμων των θρησκευτικών ομάδων, ξεκινώντας με την κλάση του 2008. Σήμερα υπηρετούν κανονικά περίπου 10 Αρμενοκύπριοι, χωρίς προβλήματα.

Με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου 20.0809/26-02-1981, για αιτητές θέσεων στη δημόσια υπηρεσία που προέρχονται από τις θρησκευτικές ομάδες, με μητρική γλώσσα άλλη της Ελληνικής και χωρίς απολυτήριο ελληνικού σχολείου μέσης εκπαίδευσης, απαιτείται μόνο η καλή γνώση της Ελληνικής γλώσσας, νοουμένου ότι θα έχουν άριστη γνώση της Αγγλικής. Η πρόνοια αυτή, που βρίσκει εφαρμογή κυρίως στους Αρμενοκύπριους, υπήρξε ανενεργή μέχρι και περίπου το 1999.

Από το 1953 μεταδίδονται εκπομπές στην Αρμενική από το β’ ραδιοφωνικό πρόγραμμα του ΡΙΚ (σήμερα καθημερινά μεταξύ 17:00-18:00), ενώ από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το πρωί των Αρμένικων Χριστουγέννων γίνεται άμεση μετάδοση στο β’ ραδιόφωνο του ΡΙΚ της Θείας Λειτουργίας από το ναό της Σουρπ Αστβατζατζίν και το απόγευμα η τηλεόραση του ΡΙΚ1 μεταδίδει ψυχαγωγικό πρόγραμμα με αρμένικη μουσική και αρμένικους χορούς. Τέλος, με τροποποίηση που έγινε στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 300Α με το Νόμο 116(Ι)/2003, το ΡΙΚ οφείλει να διασφαλίζει την προβολή και των θρησκευτικών ομάδων.
Η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν ανάμεσα στις 21 χώρες που πρώτες υπέγραψαν τη Σύμβαση-Πλαίσιο για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων (Framework Convention for the Protection of National Minorities) την 01/02/1995, η οποία εγκρίθηκε από τη Βουλή [Νόμος 28(III)/1995], κατατέθηκε για επικύρωση στις 04/06/1996 και τέθηκε σε εφαρμογή την 01/02/1998. Επίσης πρωτοπόρα ήταν η Κύπρος στην υπογραφή στις 12/11/1992 του Ευρωπαϊκού Χάρτη Περιφερειακών ή Μειονοτικών Γλωσσών (European Charter for Regional or Minority Languages), ο οποίος εγκρίθηκε από τη Βουλή [Νόμος 39(III)/1993], κατατέθηκε για επικύρωση στις 26/08/2002, και τέθηκε σε εφαρμογή στις 01/12/2002. Στην αρχική επικύρωση του Χάρτη, ως μειονοτική ή περιφερειακή γλώσσα της Κύπρου ορίστηκε η Αρμενική. Στις 04/08/2005 έγινε διευκρίνιση πως πρόκειται για μη-περιφερειακή γλώσσα και στις 27/09/2006 πως πρόκειται για τη Δυτική Αρμενική. Με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου 67.823/17-10-2008 αναγνωρίστηκε η Κυπρομαρωνιτική Αραβική ως η δεύτερη μειονοτική γλώσσα της Κύπρου.
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
katoomba@cytanet.com.cy

Ευχαριστίες στους Αχιλλέα Αιμιλιανίδη, Δρ. Αντρανίκ Αστζιάν, Ευρυδίκη Ζησίμου και Γαβριέλλα Πετρίδου.

Monday, April 26, 2010

Έφυγε η βασίλισσα της Ελληνικής Επιθεώρησης 'Αννα Καλουτά

Η χαρισματική βασίλισσα της «χρυσής» ελληνικής επιθεώρησης και του μουσικού θεάτρου», Άννα Καλουτά άφησε ήσυχα την τελευταία της πνοή στις 17 Απριλίου του 2010 στην Αθήνα σε ηλικία 92 ετών.
Η θρυλική Αννα Καλουτά άρχισε τη σταδιοδρομία της από 4 ετών, όταν πρωτοεφμανίστηκε στη σκηνή ως παιδί-θαύμα. Η μεγάλη κυρία του θεάτρου, ηθοποιός, πρωταγωνίστρια και θιασάρχης Ειρήνη-Άννα Καλουτά, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Σεπτεμβρίου του 1918.
Μετά τις σπουδές της στο πιάνο, αφοσιώθηκε στο θέατρο. Εκτός από ηθοποιός, ασχολήθηκε με τη χορογραφία, σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική διεύθυνση. Πήρε μέρος σε πάρα πολλές επιθεωρήσεις και κινηματογραφικές ταινίες. Για 15 χρόνια έκανε περιοδείες στην Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία, Αφρική και Ν. Ζηλανδία. (Στη φωτογραφία με τον θετό της γιό, Πάνο Κατσάνη).
Με την αδελφή της Μαρία δημιούργησαν τα περίφημα «Καλουτάκια», τα παιδιά θαύματα της εποχής εκείνης, σε όλα τα είδη του μουσικού θεάτρου. Ηχογράφησε πολλούς δίσκους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η αδελφή της, Μαρία την «πρόλαβε» το 2006 και τα περίφημα «Καλουτάκια» αποχαιρέτισαν οριστικά το θεατρόφιλο κοινό, σηματοδοτώντας και το τέλος μιας ολόκληρης εποχής στην Επιθεώρηση. (Από τα εγκαίνια της ζωγραφικής έκθεσης του Γιώργου Νικολαΐδη. Στη φωτογραφία η Άννα Καλουτά με τον Γιώργο Νικολαΐδη και τον βαφτιστικό της, ηθοποιό Σπύρο Θεοδόση).
Παρά τους έρωτες και τις αγάπες της, δεν παντρεύτηκε ποτέ, ούτε άφησε απογόνους.
Η Ράνια και ο Γιώργος Νικολαΐδης υπήρξαν μεταξύ των πολλών φίλων της. Τους συνέδεε μια ζεστή και όμορφη φιλία για αρκετά χρόνια. (Σπύρος Θεοδόσης, Άννα Καλουτά και Γιώργος Νικολαΐδης).
Ο γνωστός ζωγράφος Γιώργος Νικολαΐδης θυμάται με ιδιαίτερη συγκίνηση τις φιλικές τους σχέσεις και ιδιαίτερα το γεγονός ότι η τελευταία δημόσια εμφάνιση της Άννας Καλουτά, ήταν η παρουσία της στα εγκαίνια, της ατομικής του έκθεσης, στη Γκαλερί της Έρσης, στις 4 Μαΐου 2009 στην Αθήνα. (Φωτο: Η Άννα Καλουτά με τις : από αριστερά Αναστασία Γεωργιάδου, Αθηνά Σχινά, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών, Ράνια Νικολαΐδου και Κική Δούση).
Μετά την έκθεση, λέει ο Γιώργος, πήγαμε σε μια ταβέρνα όλοι μαζί και μετά από αυτή την έξοδο αποτραβήχτηκε. Πάντα θα τη θυμόμαστε με ιδιαίτερα αγάπη και σεβασμό για την ξεχωριστή, λαμπερή της προσωπικότητα. (Ο Γιώργος αναλύει στην Άννα Καλουτά και τον Σπύρο Θεοδόση τα έργα του).
Σε πρώτο πλάνο η Άννα Καλουτά με την Αναστασία Γεωργιάδου μητέρα της Ράνιας Νικολαΐδου, όρθια στη φωτογραφία. Ο Γιώργος Νικολαΐδης και ένας φίλος.
Στο καλό να πας μεγάλη κυρία του Θεάτρου, Άννα Καλουτά.

Saturday, April 24, 2010

Έκθεση εικαστικών έργων του ζωγράφου Γιώργου Νικολαΐδη

Εγκαίνια έκθεσης στη Λεμεσό, 20 Απριλίου 2010
Μετά την επιτυχημένη του έκθεση τον περασμένο Φεβρουάριο στη γενέτειρά του Λευκωσία, ο καταξιωμένος ζωγράφος Γιώργος Νικολαΐδης προσκλήθηκε από το Ίδρυμα Τεχνών Πήγασος, το οποίο παρουσίασε στον τεχνοχώρο Art Studio 55 ειδικό αφιέρωμα στο εικαστικό του έργο.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες, τελέστηκαν με κάθε σεμνότητα, όπως, ακριβώς το επιθυμούσε ο καλλιτέχνης, τα εγκαίνια της Έκθεσης την Τρίτη 20 Απριλίου 2010, στη Λεμεσό,
Τα έργα του Γιώργου Νικολαΐδη λάμπρυναν την αίθουσα της Γκαλερί, η οποία φαινόταν να έχει την τιμητική της. Και πράγματι, η τιμή ήταν μεγάλη. Ως επίσης και σημαντική προσωπική επιτυχία του ιδιοκτήτη, Ανδρέα Μακαρίου, ο οποίος κατόρθωσε να παρουσιάσει για πρώτη φορά τους πανέμορφους πίνακες του Γιώργου στην πόλη της Λεμεσού.
Ο αγαπητός μου φίλος Γιώργος από τα νεανικά μας χρόνια ξεχώρισε από πολύ νωρίς με τα ταλέντα του. Δεν είχε μόνο μια καταπληκτική έμφυτη καλλιτεχνική τάση στη ζωγραφική και το σχέδιο, αλλά είχε και μια υπέροχη φωνή, που μάγευε κυριολεκτικά όσους τον άκουγαν.
Πιστεύω, πως, αν ο χαρακτήρας του ήταν διαφορετικός και δεν είχε αυτή τη σπάνια σεμνότητα, που τον διακρίνει σταθερά και αδιάλειπτα όλα αυτά τα χρόνια της δημιουργικής του πορείας και των διακρίσεων του, τότε, ίσως να διάλεγε ως τέχνη το τραγούδι. Ότι και να διάλεγε θα διακρινόταν στα σίγουρα, μια και γεννήθηκε χαρισματικός στον καλλιτεχνικό αυτό τομέα.
Αθόρυβος και μετριόφρων, διάλεξε να υπηρετήσει τη ζωγραφική, γιατί πιστεύω τον εκφράζει καλύτερα. Από τα πρώτα του βήματα, εργάζεται σκληρά και συνεχίζει μέχρι σήμερα με την ίδια σοβαρότητα και ζήλο.

Η ωριμότητα της σκέψης του, που παρουσιάστηκε και αυτή πολύ ενωρίς, ενισχύει το άπλωμα της σκέψη και των ιδεών του, που με τον λιτό, αλλά άκρως περιεκτικό λόγο, σ’ αιχμαλωτίζει άμεσα.
Ο Γιώργος σίγουρα είναι ένας ξεχωριστός καλλιτέχνης με βάθος, ένας πνευματικός άνθρωπος με περιεχόμενο, σπάνιο ήθος, γεμάτος ευαισθησίες και αγάπη για τους γύρω του.
 
Ήρεμος, καλλιεργημένος, χαρισματικός και εξαίρετος ζωγράφος, με πολλά ενδιαφέροντα και ανησυχίες, όταν διαλέγεσαι μαζί του, σε αιχμαλωτίζει άμεσα.
Η γνωστή κριτικός Αθηνά Σχινά, είχε συμπυκνώσει με επιτυχία σε μια πρόταση, τη σκιαγράφηση της προσωπικότητας του Γιώργου Νικολαΐδη, λέγοντας ότι είναι ένας ζωγράφος «σημαντικής παιδείας και σπάνιας ευαισθησίας».
Φοίβος Νικολαΐδης
Ο καλλιτέχνης και ιδιοκτήτης της Γκαλερί, Ανδρέας Μακαρίου συνομιλεί με τον Γιώργο Νικολαΐδη.
Ο Γιώργος εξηγεί στον Ανδρέα Μακαρίου το έργο του.
Χάρης Χριστοδουλίδης, Γιώργος Νικολαΐδης, ένας επισκέπτης και ο Ανδρέας Μακαρίου.
Ο Γιώργος Νικολαΐδης, με τη μητέρα του Κλαίρη, δικαιολογημένα γεμάτη υπερηφάνεια, τη σύζυγό του Ράνια Νικολαΐδου, την αδελφή του Λένα Μακρίδου και τον Ανδρέα Μακαρίου.
Όμορφες στιγμές στην έκθεση.
Ένα πανέμορφο μπουκέτο ομορφιάς. Στη φωτογραφία ο Γιώργος με ανηψιά του Κλαίρη, τη μητέρα του Κλαίρη, τη σύζυγό του Ράνια, την αδελφή του Λένα (μητέρα της Κλαίρης) και τη νύφη του Έλλη. Τρεις γενιές Νικολαΐδη!
Με το προσωπικό μεράκι και την αγάπη του Ανδρέα Μακαρίου, ο εκθεσιακός αυτός χώρος, προσφέρει πολλά στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.
Η Έλλη Νικολαΐδου μπροστά από αγαπημένους της πίνακες.
Ο αδελφός του Γιώργου, Βεγγέλης με τη σύζυγό του Έλλη και το γιό τους Ανδρέα. Στο μέσο η Ράνια μπροστά από την είσοδο της Γκαλερί.
Κλαίρη Νικολαΐδου, Λένα Μακρίδου και Ράνια Νικολαΐδου.
Η Ράνια Νικολαΐδου με τη ζωγράφο Ελένη Θεοδούλου, κόρη του γνωστού γλύπτη Θεόδουλου.

Η Ράνια μπροστά από ένα αγαπημένο έργο του συζύγου της.
Η Roulla Daghfal ενθουσιάστηκε με τα έργα και τα παρατήρησε πολύ προσεκτικά και για αρκετή ώρα.
Η Έλλη Νικολαΐδου ενθουσιασμένη με τα έργα.
Ρένα Πολυδώρου, Ανδρέας Λαζάρου και η Κλαίρη Μακρίδου σε μια όμοφη πόζα, μπροστά στο φακό.
Ο Γιώργος περιτρυγυρισμένος από θαυμάστριες των έργων του.
Χάρης Χριστοδουλίδης και Κρίστης Βασιλειάδης συζητούν για τα πολιτιστικά δρώμενα της Λεμεσού.
Ρένα Πολυδώρου, Ράνια Νικολαΐδου, Κλαίρη Μακρίδου, Σταύρος, Μαρία Λαδόμματου, Γιώργος Νικολαΐδης και Ελένη Θεοδούλου.
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Χάρης Μαυρομιχάλης, που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.
Φοίβος Νικολαίδης, Γιώργος Νικολαΐδης, Ράνια Νικολαΐδου και ο σκηνοθέτης Χάρης Μαυρομιχάλης.

Ο Ζακ Μακρίδης με τη σύζυγό του Τατέβ και τη Ράνια Νικολαΐδου.
Η ζωγράφος Ελένη Θεοδούλου με τη Ράνια Νικολαΐδου.
Ο φιλότεχνος Χάρης Χριστοδουλίδης με τον Γιώργο Νικολαΐδη.
Η Roulla Daghfal μπροστά σε πίνακες της αρεσκείας της.
Η Ισαβέλα, η Αγγλίδα ζωγράφος Ann-Marie Kelly, η Roulla Daghfal και ο Χάρης Χριστοδουλίδης.

Γιώργος, Ράνια και Φοίβος, χαρούμενοι που είναι πάλι μαζί έστω και για λίγο.
Η φιλότεχνη Roulla Daghfal μπροστά από ένα πίνακα που ξεχώρισε.
Ο Χάρης Χριστοδουλίδης και η Αγγλίδα ζωγράφος Ann-Marie Kelly.
Η Ισαβέλα, η Αγγλίδα ζωγράφος Ann-Marie Kelly, η Roulla Daghfal και ο Χάρης Χριστοδουλίδης, χαμογελαστοί και ικανοποιημένοι από την έκθεση.
Ο Γιώργος με τη Ράνια και τον σκηνοθέτη Χάρη Μαυρομιχάλη.
Τρυφερές σκηνές με τη μητέρα Κλαίρη τον Γιώργο και τη Ράνια.
Χάρης Χριστοδουλίδης και Roulla Daghfal στον πανέμορφο χώρο της Γκαλερί, στολίδι της Λεμεσού στην πλατεία Ηρώων.
Ο παλιός αυτός χώρος που ήταν κάποτε καφενείο μετατράπηκε σε ένα υπέροχο εκθεσιακό χώρο.
Μια ζεστή αγκαλιά από τη Κλαίρη Νικολαΐδου στη νύφη της Ράνια.
Πώς να μην είναι χαρούμενη και ευχαριστημένη η Ράνια Νικολαΐδου, με τις σημαντικές επιτυχίες και διακρίσεις του Γιώργου. Το γλυκό, εκφραστικό της χαμόγελο θυμίζει έντονα... Μελίνα Μερκούρη!
Στην είσοδο της Γκαλερί, άλλοι για φρέσκο αέρα και άλλοι για τσιγάρο...
Ο γλυκούλης ανηψιός του Γιώργου, ο μικρός Ανδρέας Νικολαΐδης που φαινόταν ενθουσιασμένος και υπερήφανος με τον θείο Γιώργο, ένα ωραίο πρώτυπο γι' αυτό.
Και μετά την κοπιαστική βραδιά ώρα για οινοποσία στην όμορφη, παραδοσιακή ταβερνούλα "Στη φωλια του κούκου" στη Λεμεσό. (Στη φωτογραφία: Γιώργος Νικολαΐδης, Ράνια Νικολαΐδου, Φοίβος Νικολαΐδης, Ανδρέας Μακαρίου, Λένια Μακαρίου και Χάρης Χριστοδουλίδης).
Ο Γιώργος Νικολαΐδης που ζει και εργάζεται στην Αθήνα από τη δεκαετία του ΄70, γεννήθηκε στη Λευκωσία. Έχει δυο παιδιά και είναι παντρεμένος με τη Ράνια.

Παράλληλα με τις γυμνασιακές του σπουδές, φοίτησε στα εργαστήρια των καταξιωμένων Κύπριων ζωγράφων Λευτέρη Οικονόμου και Τηλέμαχου Κάνθου.

Έκανε προετοιμασία για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο εργαστήρι ελευθέρων σπουδών του Γιώργου Βογιατζή. Στην εισαγωγή στο προκαταρκτικό είχε δάσκαλο τον Νίκο Νικολάου και βοηθό τον Λευτέρη Κανακάκη. Στο εργαστήρι της Α.Σ.Κ.Τ. είχε δάσκαλο τον Γιώργο Μαυροΐδη και βοηθό τον Παναγιώτη Μεταξά. Παρακολούθησε παράλληλα νωπογραφία στο εργαστήρι του Κωνσταντίνου Ξυνόπουλου και ψηφιδωτό με τον Γιάννη Κολέφα.

Κέρδισε υποτροφίες και διακρίσεις σε όλα τα έτη σπουδών του. Πήρε επίσης δίπλωμα θεωρητικών σπουδών. Από το 1977 ταξιδεύει συχνά σε Ολλανδία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο, Αγγλία, ΗΠΑ και φυσικά στην ιδιαίτερή του πατρίδα την Κύπρο.

Έργα του βρίσκονται στο Υπουργείο Πολιτισμού Ελλάδος, Τράπεζα Ελλάδος, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, Προεδρικό Μέγαρο Κύπρου, σε Ιδρύματα, Τράπεζες και πολλές ιδιωτικές συλλογές.

Από το 1977 μέχρι σήμερα, έχουν αναφερθεί στο έργο του οι Γιώργος Μαυροΐδης, Γιάννης Τσαρούχης, Κωνσταντίνος Ξυνόπουλος, Ανδρέας Καραγιάν, Μάνος Στεφανίδης, Νίκος Αλεξίου, Στέλιος Λιδάκης, Αθηνά Σχινά και άλλοι.

Δείτε την ιστοσελίαδα του ζωγράφου: Γιώργος Νικολαΐδης
*
Ίδρυμα Τεχνών Πήγασος
Pegasus Art Foundation
Οδός Α. Δρουσιώτη 23Α (δίπλα από το ΡΙΑΛΤΟ), Πλατεία Ηρώων, Λεμεσός
Τηλέφωνο: 99 603 316   E-mail:  pegasusart@cytanet.com.cy