Sunday, January 31, 2010

Rise and fall of the Indian rope trick

The magician who mesmerised the world has been reduced to performing in a fast-food joint as his country embraces the ways of the West
By Andrew Buncombe

By any standard, Ishamuddin Khan is a man of remarkable talents. Back in 1995, this traditional Indian magician or madari, completed the first successful outdoor performance of a trick that had been whispered about for centuries but that no one before had mastered. When, before an amazed audience on the southern edge of Delhi, Ishamuddin managed a convincing rendition of the legendary Indian rope trick, it made headlines around the world that ought to have secured his place in the history of magic and won him lasting recognition at home.

Yet that has not happened. Almost 15 years after he performed a trick that many experts believed to be impossible – in 1934 the Magic Circle in London offered a prize of 500 guineas to anyone who could do it – Ishamuddin is struggling, not only for recognition but simply to get by. While he has toured Britain, Europe and Japan to display his mesmerising skills, he says that India is increasingly turning its back on traditional performers such as himself in its race to become all things modern. To supplement his job devising magic tricks to encourage school children to learn science, he sometimes works as a conjurer at McDonald's.

"Every capital city around the world that I have been in has an area for street performers," said the 42-year-old, who lives in a crowded cluster of tiny homes in west Delhi known as the Kathputli – or puppeteers' – colony: an area rich with the skills of performers, musicians and craftsmen but sorely lacking in facilities. "But rich people in India are offended if you talk about street performing. They are only interested in computers or software. I am poor but I am suffering not so much from poverty as I am from the attitude of the Indian government. I am happy in my poverty but I would like people to respect me as I am. I would like recognition."
INDEPENDENT, 19 November 2009
Ο τελευταίος των Ινδών μάγων
Το κόλπο με το μαγικό σκοινί που υψώνεται σαν στύλος στον ουρανό και ένα αγόρι σκαρφαλώνει πάνω του εθεωρείτο παραμύθι. Έως τη στιγμή που ο Ισχαμουντίν Χαν, παραδοσιακός μανταρί, κατάφερε να το εκτελέσει
Αγωνίζεται να επιβιώσει σε μια χώρα που στρέφει το βλέμμα της στη Δύση

Το μαγικό κόλπο με το σκοινί που ανεβαίνει σαν στύλος στον ουρανό κουβαλά μια ιστορία πολλών αιώνων, φυλάκισε τη φαντασία πολλών, φλέρταρε με τον μύθο. Κι όμως, ο μοναδικός άνθρωπος που το εκτελεί σήμερα, δεν έχει τη φήμη του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ. Αντίθετα, αγωνίζεται για την επιβίωσή του. Από κάθε άποψη, ο Ισχαμουντίν Χαν είναι ένας ταλαντούχος άνθρωπος. Το 1995, αυτός ο παραδοσιακός Ινδός μάγος ή μανταρί κατάφερε να πραγματοποιήσει ένα νούμερο που για ολόκληρους αιώνες φλέρταρε με τον θρύλο: το κόλπο με το μαγικό σκοινί που υψώνεται σαν στύλος στον ουρανό και ένα αγόρι σκαρφαλώνει πάνω του, το οποίο κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της μαγείας.
.
Ο Ισχαμουντίν Χαν θα έπρεπε να κερδίσει φήμη και χρήμα. Κι όμως, δεν είναι έτσι. Σχεδόν 15 χρόνια από εκείνο νούμερο, για το οποίο πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι κινείται στη σφαίρα του αδύνατου, ο Ισχαμουντίν αγωνίζεται όχι μόνο για τη φήμη αλλά ακόμη και για την επιβίωσή του. Και η αιτία, όπως λέει, είναι η αδιαφορία των σύγχρονων Ινδών για την παράδοση της χώρας τους. «Ενδιαφέρονται μόνο για υπολογιστές και προγράμματα», επισημαίνει. Ανθρώπινα μέλη.
.
Το νούμερο με το μαγικό σκοινί και το παιδί που σκαρφαλώνει κι εξαφανίζεται στον ουρανό είναι γνωστό εδώ και αιώνες. Η ιστορία του μπορεί να συνδέεται με τα παραμύθια του βασιλιά Μπχόγια που έζησε πριν από χίλια χρόνια στην Κεντρική Ινδία. Τον 14ο αιώνα, ο Μαροκινός εξερευνητής και επιστήμονας Ιμπν Μπατούτα έγραψε ότι είδε ένα τέτοιο κόλπο στην Κίνα, ενώ η πρώτη γνωστή αναφορά στην Ινδία ανάγεται στον 17ο αιώνα και οφείλεται στον Ινδό αυτοκράτορα Γιαχαντζίρ, τα απομνημονεύματα του οποίου μεταφράστηκαν για πρώτη φορά το 1829. Στην πιο κοινή εκδοχή της ιστορίας, το αγόρι εξαφανίζεται στον ουρανό.
.
Ο μάγος το καλεί και αφού το αγόρι δεν ανταποκρίνεται, σκαρφαλώνει και ο ίδιος στο σκοινί. Όταν εξαφανίζεται και αυτός, αρχίζουν να πέφτουν από τον ουρανό ανθρώπινα μέλη. Τότε, ο μάγος επιστρέφει από τον ουρανό, κατεβάζει το σκοινί και τοποθετεί τα ανθρώπινα μέλη σε ένα καλάθι. Λίγα λεπτά αφότου κλείσει το καλάθι, το αγόρι πετάγεται έξω σώο και αβλαβές.
.
Έχει δει ποτέ κανείς αυτό το νούμερο; Ο Πίτερ Λάμοντ, ιστορικός και ερευνητής της μαγείας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, έγραψε ένα βιβλίο στο οποίο αποκαλύπτει ότι το μαγικό σκοινί τράβηξε το παγκόσμιο ενδιαφέρον το 1890 από ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στη «Chicago Τribune» και το οποίο υποτίθεται ότι βασιζόταν στην προσωπική μαρτυρία ενός δημοσιογράφου.
Η αμερικανική εφημερίδα παραδέχθηκε μερικούς μήνες αργότερα ότι η μαρτυρία του δημοσιογράφου ήταν επινοημένη, αλλά κανείς δεν έδωσε σημασία: το μαγικό σκοινί είχε ήδη γίνει ένας σύγχρονος αστικός μύθος. Ο Ισχαμουντίν λέει ότι όταν ήταν μικρός είχε ακούσει διάφορες ιστορίες για το κόλπο με το σκοινί, αλλά κανείς δεν ήξερε να του πει πώς γίνεται. Κάποιοι μάγοι εκτελούσαν το νούμερο χρησιμοποιώντας καλώδια. Κανένας τους, όμως, δεν έκανε την επίδειξή του σε ανοικτό χώρο.
.
Ήταν τέλη της δεκαετίας του 1980 όταν ο Ισχαμουντίν αποφάσισε να ψάξει το μυστικό. Πέρασε έξι χρόνια διαβάζοντας βιβλία και μιλώντας με παλιούς μάγους. Το 1995 κατάφερε να εκτελέσει το νούμερο για πρώτη φορά στο Δελχί. Διάσημος, ωστόσο, έγινε δυο χρόνια αργότερα όταν έκανε το θρυλικό κόλπο στην πόλη Ουντούμπι της Νότιας Ινδίας. Βίντεο με την παράσταση ανέβηκαν στο Διαδίκτυο, ενώ ανάμεσα στους 30.000 θεατές ήταν και ο δρ Πίτερ Λάμοντ. «Ο Ισχαμουντίν εκτελεί μια εκδοχή αυτού του νούμερου. Είναι η καλύτερη εκδοχή και βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι δεν ξέρω πώς τα καταφέρνει», δηλώνει.
Εφημ. "ΤΑ ΝΕΑ" 28 Νοεμβρίου 2009

Friday, January 29, 2010

H Πεμπτουσία του Πολιτισμού

Γράφει η
Άννα Mαραγκού
Από Λευκωσία

Eδώ και καιρό ψάχνω την ευκαιρία να το σκάσω και να πάω στο Παρίσι να δω μιαν έκθεση που μου έχει γίνει ψύχωση: Aπό το Bυζάντιο στην Iσταμπούλ, ένα λιμάνι για δύο ηπείρους, λέγεται και οργανώθηκε στο Grand Palais του Παρισιού από τα Eθνικά Mουσεία της Γαλλίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα της Kωνσταντινούπολης για τον Πολιτισμό και την Tέχνη, μέσα στα πλαίσια των εκδηλώσεων «η εποχή της Tουρκίας στη Γαλλία» που ξεκίνησε τον Iούλιο του 2009 και θα διαρκέσει μέχρι τον Mάρτιο του 2010. H έκθεση οσονούπω λήγει (στις 25 του Γενάρη) και έσπευσα στον εθνικό μου μεταφορέα για να δω τις δυνατότητες μου να πάω στο Παρίσι να δω την έκθεση.
.
Τετρακόσια τέσσερα Eυρουδάκια θα μου στοίχιζε μόνο το αεροπορικό εισιτήριο, άλλα τόσα η διαμονή, τρεις μέρες στο Παρίσι το χιλιάρικο θα ήταν λίγο. Σκέφτομαι πολλές φορές τι διάολο Eυρώπη είμαστε! Oι Eυρωπαίοι – καλαμάράδες συμπεριλαμβανομένων- ταξιδεύουν τζάμπα, από το Λονδίνο στο Παρίσι 22 E, από την Aθήνα στο Παρίσι 60 Eυρώ, εμείς γιατί 404; Eκατοντάδες οι προσφορές για μικρές αποδράσεις, ο ανταγωνισμός ζωντανός, ο κόσμος πηγαινοέρχεται τα σύνορα είναι μόνο μέσα στα μυαλά μας.

Eπάνοδος λοιπόν στην πραγματικότητα, λέω άστα να πάνε, 1000 Eυρώ τώρα για 3 μέρες στο Παρίσι υπερβολικό μου φάνηκε, οπότε μπήκα στην ιστοσελίδα του χώρου που φιλοξενεί την έκθεση των ονείρων μου. Το Mεγάλο Παλάτι κοντά στα Hλύσια πεδία, ορίστε και η διεύθυνση: http://www.grandpalais.fr/. Kαι είδα, απόλαυσα, και χάρηκα την έκθεση στην κυριολεξία της και κράτησα και τα χίλια μου ευρώ στην τσέπη μου. Λέγεται parcours virtuel, για όσους θέλουν να κάμουν το ταξίδι που έκανα εγώ. Eίναι δηλαδή μια οπτική και ακουστική περιδιάβαση στην έκθεση OΛH.
.
Tην βλέπετε στην οθόνη σας. Kάτω από κάθε αντικείμενο υπάρχει το κείμενο αλλά και η ακουστική του απόδοση στη γαλλική γλώσσα. H έκθεση, με την καταπληκτική προμετωπίδα που είναι μια σύνθεση του έργου του Mπελλίνι αφενός με τον Mωάμεθ τον Πορθητή και του αυτοκράτορα Kωνσταντίνο, είναι σκηνογραφημένη από ένα Tσέχο, ερωτευμένο με την Kωνσταντινούπολη. H περιδιάβαση λοιπόν χωρίζεται σε διάφορα μέρη που πολύ εύκολα μπορεί ένας να ακολουθήσει με το ποντίκι του.
.
Eίναι ο πρόλογος με συνεντεύξεις από τους οργανωτές της έκθεσης για τη σημασία της στο Παρίσι και στην Eυρώπη μια και που η Kωνσταντινούπολη είναι η Eυρωπαϊκή πρωτεύουσα του 2010. Tο πρώτο μέρος που καλύπτει την προϊστορία και την πρώιμη ιστορία της Bυζαντινής πρωτεύουσας στους Pωμαϊκούς χρόνους, με συγκριτικούς πίνακες, με έργα τέχνης που παρουσιάζονται τρισδιάστατα, με την ακουστική επεξήγηση για τα πάντα. Aκολουθεί η δεύτερη ενότητα, που ονομάζεται Aρχαιολογία και Aνασκαφές, το κλειδί και ο λόγος ύπαρξης της έκθεσης.
.
Kατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του μετρό, ανακαλύφθηκε το λιμάνι του Θεοδοσίου (379-395), ένα δραστήριο λιμάνι μέχρι τον 7ο αιώνα, με 34 ναυάγια εκ των οποίων ένα φέρει ακόμα όλα τα σκεύη, αγγεία, νομίσματα, το όνειρο κάθε αρχαιολόγου. Στην έκθεση εκτίθενται βίντεο, χάρτες, κείμενα και αφήγηση που επεξηγούν τα πάντα και όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να μπείτε στη σελίδα www.yenicapiwrecks.com για να καταλάβετε τι σημαίνει αρχαιολογία και πάθος.
.
Aκολουθεί η τρίτη ενότητα αυτή της Bυζαντινής πρωτεύουσας με χάρτες, κείμενα και αντικείμενα όπως το δισκοπότηρο του αυτοκράτορα Pωμανού II, δείγματα γλυπτικής από ελεφαντόδοντο, βέβαια ανάλυση και περιγραφή της Aγίας Σοφίας, όλα με το πάτημα ενός κουμπιού να ξετυλίγονται μπροστά στον ακροατή και θεατή που μένει κατάπληκτος. Ακολουθεί η τέταρτη ενότητα, αυτή της Iσταμπούλ πια, της πρωτεύουσας της Oθωμανικής αυτοκρατορίας με περιηγήσεις στα χαμάμ, στο Tοπκαπί, με εξιστορήσεις για τον Mωάμεθ τον Πορθητή αυτόν τον 19χρονο αυτοκράτορα που κατάκτησε την ωραιότερη πόλη στα 21 του χρόνια, και τέλος ο επίλογος δηλαδή, η Iσταμπούλ τον 20ο και 21ο αιώνα.
.
Aυτή η έκθεση κύριε Πρόεδρε της Eνιαίας Aρχής Πολιτισμού, που για χρόνια ακούμε και χρόνια τώρα περιμένουμε, και η διάθεση της στον πλανήτη πια, και όχι στον επιτόπου τυχερό επισκέπτη, είναι η πεμπτουσία του πολιτισμού. Έτσι θα πρέπει να κτίσουμε και εμείς το μέλλον του δικού μας πολιτισμού, αυτοί θα έπρεπε να ήταν οι όροι του πολυδάπανου Iδρύματος Πολιτισμού, που δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει.
.
Aυτά πρέπει να δουν οι Διευθυντές του Tμήματος Aρχαιοτήτων, οι βουλευτές της Eπιτροπής Παιδείας, το Yπουργείο Παιδείας. O πολιτισμός πια δε βρίσκεται στα μουσεία, βρίσκεται στην οικουμένη όλη, στο πάτημα ενός κουμπιού. Kαλό Nέο Έτος αγαπητοί φίλοι....εμείς καρτερούμεν μέραν νύχταν!
Άννα Μαραγκού

Thursday, January 28, 2010

Μιχάλης Ρ. Βιράρτη

Mr. Charis Charalambous (ex Minister of Health of the Republic of Cyprus,
current General Manager at Medochemie and President of the University of Cyprus)
will present
Michael R. Virardi's
new book titled "
on the 3rd of February, 2010,
at the Cyprus University of Technology (TEPAK), Pefkios Georgiades Amphitheater, in Limassol.
Michael will hold a presentation and will sign copies of his book right after.
This event starts at 18:30 and is open to everyone!
For directions on how to get to TEPAK, please call Michael on 99 612
532
RSVP by Monday 01/02/2010 at
ask@michaelvirardi.com



Ο κ. Χάρης Χαραλάμπους (πρώην Υπουργός υγείας της Κύπρου,
γενικός διευθυντής της Medochemie και Πρόεδρος του Πανεπιστημίου Κύπρου)
θα παρουσιάσει το καινούργιο βιβλίο του
Μιχάλη Ρ. Βιράρτη
με τίτλο
στις 3 Φεβρουαρίου 2010,
στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου (TEΠAK), αμφιθέατρο Πεύκειος Γεωργιάδης, στην Λεμεσό. Μετά από μια σύντομη ομιλία,
ο Μιχάλης θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου του.
Η παρουσιασή αρχίζει στις 18:30 και είναι ανοικτή για όλους!
Για οδηγίες στο πως να έρθετε στο ΤΕΠΑΚ,
παρακαλώ επικοινωνήστε με τον Μιχάλη στο 99 612 532
ΠA μέχρι την Δευτέρα 01/02/2010 στο
ask@michaelvirardi.com

Wednesday, January 27, 2010

Η ταυτότητα της πονεμένης Ρωμιοσύνης

Του Τάσου Μητσόπουλου
Βουλευτή
Δείτε : Σισμανόγλειο Μέγαρο Κωνσταντινουπόλεως

Πριν από λίγες μέρες το μεγαλόπρεπο και προσφάτως ανακαινισμένο Σισμανόγλειο Μέγαρο, που βρίσκεται στη μεγάλη οδό του Πέραν και φιλοξενεί το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη, φιλοξένησε μια πολύ σημαντική έκθεση φωτογραφίας. Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει φωτογραφίες από 53 ελληνορθόδοξους ναούς της Πόλης που οικοδομήθηκαν πριν από τη μεταρρυθμιστική περίοδο του Τανζιμάτ, που άρχισε το 1839 και αποτελεί το προϊόν της συστηματικής επιστημονικής έρευνας ενός κορυφαίου Τούρκου βυζαντινολόγου του Δρος Ζαφέρ Καρατζά.

Τα εγκαίνια της έκθεσης τέλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ο οποίος με τον εναργή και γλαφυρό του λόγο προκάλεσε ρίγη συγκίνησης στους εκατοντάδες επισκέπτες και κατάφερε από τη μια να αναβιώσει το ιστορικό κλίμα της περιόδου εκείνης μέσα στην οποία οικοδομήθηκαν οι ναοί και από την άλλη να στείλει μηνύματα πίστης, ελπίδας και απαντοχής. Το άρθρο αυτό, αντί άλλης αναφοράς που θα ήταν εξ ορισμού λειψή, δανείζεται αποσπάσματα της ομιλίας του Παναγιοτάτου στην τελετή εγκαινίων και αποτελεί ελάχιστο φόρο τιμής στην ακαταπόνητη και απροσκύνητη Ρωμιοσύνη της Πόλης και στον κατεξοχήν εμπνευσμένο εκφραστή της, στην σεπτή κορυφή της Ορθοδοξίας, τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ Βαρθολομαίο.

«Το αντικείμενον της παρούσης Εκθέσεως είναι οι Ναοί της Κωνσταντινουπόλεως μετά την δευτέραν άλωσιν και μέχρι των μεταρρυθμίσεων του Τανζιμάτ και του Ισλαχάτ. Αι 53 τον αριθμόν μικραί, ταπειναί, χαμηλαί, ρυθμού βασιλικής, εκκλησίαι, κρυμμέναι πίσω από άλλας μεγαλυτέρας οικοδομάς, ωσάν σεμναί εντροπαλαί κορασίδες παλαιοτέρων εποχών, δια να μη δίδουν στόχον, να μη προκαλούν το κυριαρχούν στοιχείον! Αι εκκλησίαι που ηγιάσθησαν από τα δάκρυα των πονεμένων, τους στεναγμούς των αδικουμένων, τας προσευχάς των πολλαχώς δοκιμαζομένων! Αι εκκλησίαι που ήσαν η ανοικτή θερμή πατρική αγκαλιά του Θεού δια τους πατέρας μας, και εξακολουθούν να είναι και δι’ ημάς!

Τας αγαπώμεν όλας! Είναι κομμάτι της ψυχής μας! Είναι η ανάσα της ζωής μας! Είναι η έκτυπος σφραγίς της ταυτότητος της «Πονεμένης Ρωμιοσύνης»! Και βεβαίως, εφ’ όσον ζώμεν και αναπνέομεν δεν πρόκειται να τας εγκαταλείψωμεν ή να τας αφήσωμεν αλειτουργήτους. Όσον είναι αναμμένο το κανδήλι της ζωής μας, θα είναι αναμμένη και η κανδήλα των εκκλησιών αυτών!».
Τάσος Μητσόπουλος
Βουλευτής Λάρνακας
Επίτροπος Ευρωπαϊκών Υποθέσεων

Tuesday, January 26, 2010

Συσκευές αναπαραγωγής MP3 από την Ευρώπη

Φρένο στην υπερβολική ένταση των μουσικών συσκευών mp3 από την Ευρώπη

του Διαμαντή Ζαφειριάδη*

Στις μέρες μας, οι πωλήσεις των προσωπικών συσκευών αναπαραγωγής μουσικής και ιδιαίτερα οι πωλήσεις των συσκευών αναπαραγωγής αρχείων mp3, έχουν φτάσει στα ύψη. Το mp3 είναι ψηφιακό αρχείο, όπως ψηφιακό αρχείο είναι και ένα κείμενο Word το οποίο φυλάσσουμε στην μνήμη του υπολογιστή μας. Η ιδιαιτερότητα του mp3 είναι ότι αποτελεί ψηφιακό αρχείο ήχου, το οποίο έχει συμπιεστεί χωρίς να χάσει σε σημαντικό βαθμό την αρχική ποιότητα αναπαραγωγής.
Η επιστημονική επιτροπή της ΕΕ προειδοποίησε ότι η χρήση προσωπικών συσκευών αναπαραγωγής μουσικής σε υψηλή ένταση για μεγάλο διάστημα, μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη της ακοής. Μάλιστα, το 5-10% των χρηστών κινδυνεύει από μόνιμη απώλεια της ακοής. Κατά κανόνα, πρόκειται για άτομα που ακούνε μουσική για περισσότερο από 1 ώρα την ημέρα σε υψηλή ένταση. Εκτιμάται ότι τέτοιους κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίζουν έως και 10 εκατομμύρια άτομα στην ΕΕ.

Η επίτροπος που είναι αρμόδια για θέματα καταναλωτών, η κ. Meglena Kuneva, δήλωσε ότι «Είναι εύκολο να ανεβάσετε την ένταση του mp3 σας σε επιβλαβή για την υγεία επίπεδα, ιδίως σε δρόμους με κίνηση ή στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Απόδειξη αυτού είναι ότι ιδιαίτερα οι νέοι –που ακούνε μουσική σε υψηλή ένταση, μερικές φορές για πολλές ώρες την εβδομάδα– δεν έχουν ιδέα ότι μπορούν με τον τρόπο αυτό να θέτουν σε κίνδυνο την ακοή τους. Ίσως περάσουν αρκετά χρόνια προτού εκδηλωθεί οποιαδήποτε βλάβη στην ακοή· όταν όμως αυτό συμβεί, τότε είναι απλώς πολύ αργά.»

Στα πλαίσια δημιουργίας κανονισμών για προστασία των καταναλωτών, η ΕΕ απέστειλε εντολή στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ηλεκτροτεχνικής Τυποποίησης (CENELEC), απαιτώντας την κατάρτιση νέων τεχνικών προτύπων ασφάλειας. Αυτά τα πρότυπα εισάγουν μικρές τεχνικές αλλαγές στις συσκευές αναπαραγωγής μουσικής ώστε, εξ ορισμού, η κανονική χρήση τους να είναι ασφαλής. Αν οι καταναλωτές επιλέξουν να υπερβούν τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις, μπορούν να το πράξουν, αλλά θα υπάρχουν σαφείς προειδοποιήσεις, προκειμένου να γνωρίζουν τους κινδύνους που αναλαμβάνουν» .

Η εντολή, η οποία προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τη σύμφωνη γνώμη των 27 κρατών μελών, καλύπτει όλες τις προσωπικές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής και τα κινητά τηλέφωνα που λειτουργούν ως συσκευές αναπαραγωγής μουσικής. Η εν λόγω εντολή ορίζει τα εξής:

- Τα ασφαλή επίπεδα έκθεσης πρέπει να αποτελούν τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις των προϊόντων. Η εντολή δεν καθορίζει ειδικές τεχνικές λύσεις, για να μην περιορίσει την ανάπτυξη καινοτομίας του βιομηχανικού κλάδου. Αντιθέτως, απαιτεί από τους κατασκευαστές να εξασφαλίζουν ότι οι προκαθορισμένες ρυθμίσεις για την κανονική χρήση ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ασφάλειας. Υψηλότερα επίπεδα έκθεσης μπορούν να επιτρέπονται, με τον όρο ότι θα επιλέγονται σκοπίμως από το χρήστη και ότι το προϊόν θα διαθέτει ένα αξιόπιστο εγχειρίδιο ενημέρωσης του χρήστη σχετικά με τους κινδύνους.

- Τις κατάλληλες προειδοποιήσεις για τους καταναλωτές σχετικά με τους κινδύνους και τους τρόπους αποφυγής τους, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία το αρχικό σετ ακουστικών αντικαθίσταται με άλλον τύπο, κάτι που προκαλεί υψηλότερες μη ασφαλείς ηχοστάθμες. Η εντολή δεν καθορίζει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα. Οι λύσεις που θα δοθούν από τη βιομηχανία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, π.χ., ετικέτες ή ψηφιακές πληροφορίες που θα εμφανίζονται στην οθόνη.

Η Bridget Cosgrave, γενική διευθύντρια της DIGITALEUROPE, δήλωσε τα εξής: «Η ασφάλεια των καταναλωτών είναι η ύψιστη προτεραιότητα για τη βιομηχανία ψηφιακής τεχνολογίας. Η DIGITALEUROPE εκφράζει την ικανοποίησή της για την προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αποβλέπει στην εφαρμογή επιστημονικής διαδικασίας για την ανάπτυξη προτύπων. Είναι σημαντικό να λαμβάνουν οι χρήστες ακριβείς πληροφορίες ώστε να αποφασίζουν κατόπιν ενημέρωσης για το πώς θα απολαμβάνουν τη μουσική τους.

Τα ευρωπαϊκά πρότυπα καταρτίζονται από την CENELEC, μέσω μιας διαδικασίας στην οποία συμμετέχουν επιστήμονες, επιχειρηματικούς φορείς και ομάδες καταναλωτών, καθώς και άλλοι ενδιαφερόμενοι. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει έως και 36 μήνες. Τα πρότυπα της ΕΕ δεν είναι υποχρεωτικά· ωστόσο, αν το νέο πρότυπο εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε, εκ των πραγμάτων, γίνεται κανόνας για το βιομηχανικό κλάδο. Τα προϊόντα που ανταποκρίνονται σε αυτά τα πρότυπα διασφαλίζεται ότι είναι ασφαλή· διαφορετικά, οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν για τα προϊόντα αυτά δαπανηρές ανεξάρτητες δοκιμές. Ο Κυπριακός Οργανισμός Τυποποίησης (CYS) ο οποίος είναι ο αρμόδιος φορέας της εκπόνησης και υιοθέτησης των Ευρωπαϊκών Προτύπων παρακολουθεί στενά το εν λόγω θέμα και θα ενημερώνει τους καταναλωτές για οποιεσδήποτε εξελίξεις.
Διαμαντής Ζαφειριάδης
*Λειτουργός Τυποποίησης του
Κυπριακού Οργανισμού Τυποποίησης (CYS)

Monday, January 25, 2010

H Λεμεσός μπορεί, η Λευκωσία;

Γράφει η
Άννα Mαραγκού
Από Λευκωσία

H Λεμεσός στο επίκεντρο των πραγμάτων! Aνάπλαση του ιστορικού κέντρου με έργα ώριμα, μελετημένα, που εξυπηρετούν τον κοσμάκη και που επαναφέρουν τη συμπρωτεύουσα στα καλύτερά της. Διάβασα με προσοχή στον ημερήσιο τύπο για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης, για τις αναγκαίες εργασίες που γίνονται, τα πεζοδρόμια, το αποχετευτικό, για τις επεμβάσεις συντήρησης, για το κυκλοφοριακό, όλα για να ενδυναμώσουν το ιστορικό κέντρο της πόλης, την εμπορικότητά του αλλά και τη ζωντάνια που θα υπάρξει λόγω του TEΠAK.
.
Tα βλέπω και τα ξαναβλέπω, διαβάζω για τα μέτρα για τον περιορισμό των τροχοφόρων, για την ενθάρρυνση της χρήσης του ποδήλατου, τη δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, για τις αναπλάσεις των πλατειών, και σκάζω από το κακό μου. Bλέπω τη Λευκωσία να βουλιάζει όλο και περισσότερο στον μαρασμό, το δικό μας ιστορικό κέντρο- το αξιολογότερο- να έχει αφεθεί στη μοίρα του και στον αδυσώπητο χρόνο. Tι κάνει η Λεμεσός λοιπόν; Δουλεύει στο ιστορικό της κέντρο.
Tι κάνει η Λευκωσία, αποδιοργανώνει το ιστορικό της κέντρο. H Λεμεσός φέρνει μέσα στο ιστορικό κέντρο πληθυσμό ζωντάνιας και δημιουργικότητας. Tι κάνει η Λευκωσία; Όχι μόνο δε φέρνει πληθυσμό δημιουργικότητας και ζωντάνιας αλλά απωθεί και αυτούς τους «γενναίους» που προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τη ζωή τους στο ιστορικό κέντρο. Aυτή είναι η διαφορά. Δύο Δήμοι, ο ένας, η Λεμεσός, στο τέλος του 20ού αιώνα είχε πάρει την κάτω βόλτα, απομακρύνθηκε από τη θάλασσα, έκτισε ότι παραλία είχε, διαμόρφωσε μια πόλη που ανέβαινε το βουνό και εγκατέλειπε το κέντρο που είχε παραδοθεί αμαχητί στη ελαφριά βιομηχανία.
.
Aπό την άλλη, η Λευκωσία, η πρωτεύουσα, που κτυπήθηκε ανεπανόρθωτα από την εισβολή, απομακρύνθηκε και αυτή από το ιστορικό κέντρο και δημιούργησε μια πόλη σε πλάτος προς τον νότο, αφού το ιστορικό της κέντρο ήταν κοντά στις επικίνδυνες περιοχές. Περάσαν χρόνια από τότε. Λίγες οι προσπάθειες να ξαναγίνει το ιστορικό κέντρο το στολίδι της πόλης. Λίγα μνημεία σώθηκαν, λίγες αξιόλογες οικοδομές αναπαλαιώθηκαν, αλλά αυτό δεν έφερε την επιστροφή των κατοίκων. Καμία σημασία δε δόθηκε σε αυτό. Tο ιστορικό κέντρο παρέμεινε για τους ιθύνοντες ένα μεγάλο ερωτηματικό που ποτέ μα ποτέ δεν απασχόλησε στο σύνολό του τις αρχές. Δε μιλώ για τη συντήρηση ενός δρόμου μόνο, ούτε για τη επισκευή και τον καλλωπισμό των προσόψεων.
.
Mιλώ για ένα γενικό σχέδιο αναβάθμισης του ιστορικού κέντρου. Όλου – αυτού που είναι τουλάχιστον στην πλευρά μας- παρόλο που νομίζω ότι αν υπήρχε ένα γενικό σχέδιο για τη συντήρηση OΛHΣ της πόλης, αυτό θα τύχαινε μεγάλης στήριξης από τους έξωθεν και από τους οργανισμούς που προωθούν την ανάπλαση των ιστορικών κέντρων των πόλεων. Aλλά αυτή είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.
Που βρίσκεται σήμερα η Λευκωσία; Στη ντουπαϊκή περίοδο της ανάπτυξής της και κάνοντας απέλπιδες προσπάθειες να μπει στο βιβλίο Γκίνες ως πρωταθλήτρια σε ασυναρτησία! Διαβάστε τι έχει στα σκαριά η Λευκωσία σήμερα: μια ανάπλαση της Πλατείας Eλευθερίας, ένα κολάρο από μπετόν γύρω από τα μοναδικά σε αξία τείχη του 16ου αιώνα. Aπό μόνο του το έργο αυτό είναι όχι μόνο παράνομο, αλλά αντίθετο σε όλες τις παραμέτρους λογικής που μπορούν να υπάρξουν.
.
Ένα νέο Δημαρχείο αχρείαστο επάνω στη ανακάλυψη της Bυζαντινής Λευκωσίας. Eδώ ισχύει το «ψωμί δεν έχουμε ρεπάνια γυρεύκουμε». Tο υφιστάμενο είναι προβληματικό, αλλά υπάρχουν λύσεις επί του ιδίου προμαχώνα. Σκέψη και δημιουργικότητα χρειάζεται! Tο ψηλότερο κτήριο της Kύπρου στο χώρο του ΓΣΠ, παρά το δημοψήφισμα για πράσινο. Eδώ παύει η σκέψη και αρχίζει να δουλεύει η σκευωρία. Γιατί άραγε ενώ όλοι θέλουν πράσινο και η πολιτεία να θέλει γκρίζο; ποιος θα έχει όφελος;
.
Kαι η λίστα δεν τελειώνει εδώ. H τούρτα του καθεδρικού ναού, και αυτή καθόλα παράνομη! Kαταλαβαίνετε ότι ουδείς άρχει στην πόλη των Λευκών Θεών παρά μόνο η αππωμάρα και το χρήμα. Θα ήθελα να ήξερα ποιος από τους Δημοτικούς Συμβούλους ή ακόμη ο πάλαι ποτέ πρώην ευφάνταστος Δήμαρχος ήξερε ή είχε ακούσει ποτέ ποια ήταν η Zάχα Xαντίτ, πριν εμφανιστεί ο Πασιάς και ο TK συνάδελφός του στο Δημοτικό Συμβούλιο! H Λευκωσία πάει κατά διάολου γιατί δεν σκέφτεται. Aπλώς πιθηκίζει.
Άννα Μαραγκού

Sunday, January 24, 2010

Αθλητισμός και Παιδεία

Ημερίδα Αθλητισμού

«Αθλητισμός και Παιδεία» ήταν το θέμα αθλητικής ημερίδας που διοργάνωσε ο Δημοκρατικός Συναγερμός, στην παρουσία πλήθους πολιτικών και αθλητικών παραγόντων.

Η Σάβια Ορφανίδου στο βήμα, ήταν η παρουσιάστρια της εκδήλωσης και επιτέλεσε με εξαιρετική επιτυχία και χάρη το έργο της. Δίπλα της η Σταυρούλα Θεοφάνους με την ανθοδέσμη στο χέρι.

Η Σταυρούλα Θεοφάνους έτοιμη να προσφέρει την ανθοδέσμη στους προσκεκλημένους.

Στην εισαγωγική του ομιλία για τους σκοπούς της ημερίδας, ο Επίτροπος Αθλητισμού του ΔΗΣΥ, Ζαχαρίας Κυριάκου, κάλεσε τον ΚΟΑ να αναβαθμίσει τους σχεδιασμούς μαζικού-κοινωνικού αθλητισμού και να ενισχύσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Μέρος του πυκνού ακροατηρίου. Στην πρώτη σειρά από αριστερά Λία Τορναρίτου, ο Υπουργός Παιδείας Δρ Ανδρέας Δημητρίου, ο βουλευτής Νίκος Τορναρίτης, η βουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ και ο αρχηγός του Δημοκρατικού Συναγερμού Νίκος Αναστασιάδης.

Η εκδήλωση άρχισε και παρακαλουθούν όλοι με ενδιαφέρον τους ομιλητές.

Ακόμη μία άποψη της κατάμεστης αίθουσας στο Ολυμπιακό Μέγαρο.

Ένα ακόμη μέρος του ακροατηρίου με τον πρώην υπουργό υγείας Φρίξος Σαββίδης και η βουλευτής Λευκωσίας Μαρία Κυριακού στο άκρο δεξιά. Στη δεύτερη σειρά από αριστερά ο πρώην υπουργός οικονομικών Τάκης Κληρίδης.

Ο αντιπρόεδρος ΔΗΣΥ και πρόεδρος Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, βουλευτής Νίκος Τορναρίτης στην ομιλία του είπε : "Η ΠΑΙΔΕΙΑ αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οικοδομείται κάθε κοινωνία. Η κατεύθυνση, η ποιότητα, ο πολιτισμός μας εδράζονται πάνω στην παιδεία, την αγωγή της νεολαίας μας, τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, το επίπεδο της ανάπτυξής μας. «Δράξασθε παιδείας», πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες. Δηλαδή αποκτήστε, δουλέψετε, κερδίστε την παιδεία. Είναι θέμα κατάκτησης, όπως και ένα αθλητικό έπαθλο.

Η παιδεία δεν είναι ένα στατικό μέγεθος. Εκτείνεται όπου υπάρχει κίνηση, άθληση, ανταγωνισμός, όπου το «ευ αγωνίζεσθαι» δίνει τη μάχη για το καλό και το ωραίο. Για την πρόοδο και την ανάπτυξη κάθε πολίτη.Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, η εμβάθυνση της παιδείας μας και η ενασχόληση με τον αθλητισμό είναι υποθέσεις μεγάλης σημασίας για τις κοινωνίες μας. Είναι η μόνη διέξοδος σε όσα μας ταλαιπωρούν, γιατί η ψυχή θέλει δυνάμεις, γνώσεις και γερά εφόδια, για να βαδίσει το δρόμο της προόδου. Είναι γνωστές σε όλους σας οι δύο μεγάλες πληγές που ταλαιπωρούν την πατρίδα μας. Η βία στα γήπεδα - ο χουλιγκανισμός από τη μια και η παραβατική συμπεριφορά στους σχολικούς χώρους από την άλλη πληγώνουν την κοινωνία μας και ζητούν λύσεις. Πάνω σε αυτή τη διαπίστωση μπορούμε να κάνουμε περισσότερα, εμείς λέμε ότι μπορούμε, εφόσον υπάρχει θέληση για συνεργασίες.

Το κράτος, το Υπουργείο Παιδείας, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, τα αθλητικά σωματεία, οι ομοσπονδίες, ο ΚΟΑ, μπορούν να δώσουν περισσότερα, έχουμε ευθύνες και πρέπει να τις αναλάβουμε. Χρειάζεται ένα πλήρες σχέδιο, που θα τηρηθεί και θα υλοποιηθεί, ώστε παιδεία και αθλητισμός στην Κύπρο να γίνουν βασικοί πυλώνες της πολιτικής μας, για την ανάπτυξη και την πρόοδο σε μια εποχή δύσκολη, αλλά ταυτόχρονα γεμάτη από προκλήσεις. Δεν ζητούμε από το κράτος να κάνει τα πάντα. Ζητούμε ο καθένας να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Πριν από το γήπεδο υπάρχει η οικογένεια, το σχολείο, το περιβάλλον μας, τα ΜΜΕ.
Όλοι μπορούν να βοηθήσουν, ώστε να πάμε μπροστά, να δουλέψουμε με επιτυχία για ένα καλύτερο σχολείο και έναν πιο υγιή αθλητισμό στην υπηρεσία της αθλητικής μας προόδου. Άλλωστε ο αθλητισμός είναι ψυχαγωγία, άρα αγωγή της ψυχής. Δεν είναι «πόλεμος» χρωμάτων πόλεων ή κομμάτων, αλλά άμιλλα ανταγωνιστών και φίλων. Η σημερινή μας συνάντηση είναι συνάντηση υψηλού επιπέδου. Δείχνει πόσα μπορούμε να κερδίσουμε όταν πρωταγωνιστής είναι η προσπάθεια, ο αγώνας, το πάθος, η διάκριση, το ήθος, η αθλητική ευγένεια.
Ο Κυριάκος στο ύψος, η Ελένη στο δρόμο, ο Γιώργος στη σκοποβολή, ο Μιχάλης στην ιστιοπλοΐα, ο Μάριος στην αντισφαίριση, ο Ηρόδοτος στη γυμναστική, η Καρολίνα στην κολύμβηση, ο Χριστάκης στους Ειδικούς Ολυμπιακούς, η Σκοπευτική Ομοσπονδία, η Ανόρθωση και ο ΑΠΟΕΛ στα σαλόνια της Ευρώπης... Άνοιξαν δρόμους, δημιούργησαν θετικά πρότυπα, έβγαλαν την πατρίδα μας από την εσωστρέφεια... Συγχαίρω καθέναν από εσάς που διακριθήκατε στο στίβο του αθλητισμού, της ζωής και του αγώνα. Είστε πρότυπα ήθους, παραδείγματα για μας και τους επόμενους!

Σας ευχαριστούμε για τις συγκινήσεις που μας χαρίσατε.Συνεχίστε με το ίδιο πάθος, τον ίδιο ζήλο, την ίδια αποφασιστικότητα. Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και ο Δημοκρατικός Συναγερμός θα βρίσκονται πάντα δίπλα σας στους αγώνες και στις αγωνίες σας, για να μπορέσουμε όλοι μαζί να κτίσουμε την Κύπρο μας που κερδίζει!

Ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου συνεχάρη του διακριθέντες και επαναβεβαίωσε τη στήριξη της Πολιτείας στον αθλητισμό και τα ευγενή ιδεώδη που αντιπροσωπεύει.

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΚΟΕ), Ουράνιος Ιωαννίδης, πρώην υπουργός Παιδείας στο βήμα επανατονίζει την αξία της παιδείας και του αθλητισμού.

Ο πρόεδρος του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού (ΚΟΑ) Νίκος Καρτακούλης ευχαριστεί και συγχαίρει τους αθλητές και διαβεβαιώνει για τη σταθερή υποστήριξη του ΚΟΑ.

Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Νίκος Αναστασιάδης, τόνισε ανάμεσα σε άλλα: «Η αθλητική ενασχόληση μέσα από το κεφάλαιο της παιδείας δεν θα συμβάλει μόνο στη βελτίωση της υγείας που είναι βεβαίως το κυρίως ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα αναδείξει το ρόλο του αθλητισμού ως σημαντικής πολιτιστικής εκδήλωσης, με σκοπό να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά φιλάθλων, η οποία θα εμφορείται από τις βασικές αρχές του Ευ Αγωνίζεσθαι.

Σε μια εποχή όπου τα προβλήματα παραβατικής συμπεριφοράς και χουλιγκανισμού στα γήπεδα αποτελούν τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, η ανάδειξη του αθλητισμού ως βασικού άξονα εκπαιδευτικής δραστηριότητας θα αποβεί ισχυρό ανάχωμα στο χουλιγκανισμό και θα συμβάλει στη βελτίωση της συμπεριφοράς της νεολαίας μας». Ο κ. Αναστασιάδης ζήτησε αναβάθμιση των αθλητικών δραστηριοτήτων σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

Το θέμα ανέπτυξε η βουλευτής και τομεάρχης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Νέας Δημοκρατίας Ελίζα Βόζεμπεργκ, η οποία τόνισε ότι οι έννοιες αθλητισμός και παιδεία είναι ταυτόσημες. Είπε συγκεκριμένα: «Μιλάμε για μια ενότητα η οποία συμπυκνώνει στις ψυχές των ανθρώπων την έννοια του αγώνα. Η αθλητική παιδεία είναι εκείνη που οργανώνει τη σκέψη των ανθρώπων. Αθλητισμός σημαίνει πειθαρχία σε κανόνες και οργάνωση. Και πρέπει να εργαζόμαστε για να εμπεδώνονται αυτά στις ψυχές των νέων, ώστε να επέλθει η ειρήνη των λαών».

Στην άνευ κειμένου, καταπληκτική ομιλία, μεστής λόγων και μηνυμάτων η βουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ καταχειροκρτήθηκε θερμά.

Ο Κυριάκος Ιωάννου – στίβος (άλμα εις ύψος) τιμήθηκε πρώτος.

Το έπαθλο για την Ελένη Αρτυματά - στίβος (δρόμος), παραλαμβάνει ο πατέρας της.

Ο Γιώργος Αχιλλέως -σκοποβολή με το έπαθλο του.

Τιμήθηκε και ο Μάρκος Παγδατής - αντισφαίριση, ο οποίος εκείνη τη στιγμή αγωνιζόταν στην Αυστραλία.

Ηρόδοτος Γιωργαλλάς –ενόργανη γυμναστική.

Μιχάλης Μαλεκκίδης - ιστιοπλοΐα.



Μέρος των εγκαταστάσεων του Ολυμπιακού Μεγάρου.

Η Σάβια Ορφανίδου και ο Κυπριανός Φιλίππου επί τω έργω της βράβευσης.

Η Ελίζα Βόζεμπεργκ έσφιξε σφιχτά το χέρι όλων των αθλητών.

Η Ελένη Πελενδρίτου με την κόρη της Καρολίνα Πελενδρίτου, που τη στηρίζει σε όλες της προσπάθειες και την ενθαρρύνει να αγωνίζεται στο στίβο του αθλητισμού και της ζωής τόσο επάξια.

Η Καρολίνα Πελενδρίτου – Παραολυμπιακοί (κολύμβηση), δέχεται τα θερμά συγχαρητήρια.

Χριστάκης Αγαθοκλέους – Ειδικοί Ολυμπιακοί, με το ζεστό χέρι της Ελίζας Βόζεμπεργκ στον ώμο του.

Ενθάρρυνση από τον Νίκο Τορναρίτη στον συμπαθέστατο Χριστάκη Αγαθοκλέους.

Η ποδοσφαιρική ομάδα του ΑΠΟΕΛ βραβεύτηκε για την παρουσία της στο Champion’s Leaggue.

Βραβεύθηκε επίσης η ποδοσφαιρική ομάδα της Ανόρθωσης για την παρουσία της στο Champion’s Leaggue.

Βραβεύθηκε επίσης, η Σκοπευτική Ομοσπονδία Κύπρου για τη συνολική της προσφορά.
Η Έλενα Πελενδρίτου με τον Αντώνη Δράκο παρακολουθούν τις βραβεύσεις.

Ολυμπιακό Μέγαρου στη Λευκωσία.

Ο Ζαχαρίας Κυριάκου δίπλα στην Καρολίνα Πελενδρίτου.

Η Καρολίνα Πελενδρίτου στο βήμα κάνει έκκλιση και τον τερματισμό των διακρίσεων στα κίνητρα και τις επιβραβεύσεις των αθλητών από την Πολιτεία.

Ζεστή αγκαλιά από την Ελίζα Βόζεμπεργκ στην Παραολυμπιονίκη Καρολίνα Πελενδρίτου με τα χρυσά μάτια.
Η Έλενα Πελενδρίτου με το καμάρι της, την Καρολίνα της που τιμά την Κύπρο και τον Ελληνισμό.

Έλενα Πελενδρίτου, Καρολίνα Πελενδρίτου, Ελίζα Βόζεμπεργκ και Φοίβος Νικολαδης.

Δικαιολογημένα, χαμογελάει πανευτυχής η Σάβια Ορφανίδου μετά που έφερε εις πέρας με επιτυχία το έργο της. Δίπλα της η Ελίζα Βόζεμπεργκ η οποία είχε ένα καλό λόγο για όλους και με την εξαιρετική ομιλία της, αλλά και την μετριοφροσύνη της κέρδισε τους πάντες.

Το σύγχρονο Ολυμπιακό Μέγαρο στη Λευκωσία.

Γιώργος Χρυσοστόμου, πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρας (ΚΟΚ) Ιωσήφ Χατζηχάννας, Κώστας Παναγίδης και Κώστας Σχίζας.

Από αριστερά η Άρτεμις Ανδρέα και η Ελευθερία Κημήτρη.

Από αριστερά Άννα-Μαρία Ευτυχίου και Βιβή Βαλιαντή.


Βιβή Βαλιαντή, Ελευθερία Κημήτρη και Μιχάλης Παπαβαρνάβας.

Χάρης Γεωργιάδης, Άννα-Μαρία Ευτυχίου, Φοίβος Νικολαΐδης, Βιβή Βαλιαντή και Ελευθερία Κημήτρη.

Οι βραβευθέντες σε αναμνηστική φωτογραφία μετά το πέρας της εκδήλωσης.