Thursday, December 18, 2008

Electric Hybrid Bicycle

SANYO Announces the “eneloop bike” Electric Hybrid Bicycle

Charge while riding: Industry’s first*1 new standard compatible*2, with an assist ratio of 1:2*2
Tokyo, December 1, 2008 – SANYO Electric Co., Ltd. (SANYO) is proud to announce
another new eneloop universe product, an electric hybrid bicycle—the eneloop bike. The
eneloop bike has been designed to be the industry’s first*1 to conform to the newest standards*2, offering a “Power-up Mode” assist ratio of up to 1:2*2 making riding the bicycle more comfortable, a new “loop charge function”*3 that generates electricity and charges the battery while in use, and a “two-wheel drive system” provide a safer, more stable ride. The new
eneloop bike will be on sale in Japan in early February 2009.
SANYO, based on its ‘Think GAIA’ brand vision and the eneloop concept stressing ‘looping
energy’ or stressing a lifestyle of reusing and recycling, created the ‘eneloop universe’ in 2006.
The eneloop bike announced today will become a part of this product series, as it accurately
represents both looping energy and consideration for the environment in a reusable system.
With this new product, clean and reusable energy is “Generated, Recharged, and Conserved”
simultaneously. Energy is generated by the rider, recharging the auxiliary battery, and
conserving the energy both from the main battery and the rider.
Electric Hybrid Bicycle

Main Features
1. Industry’s First*1 to conform to the newest standards*2 with “Power-up Mode” assist
ratio of up to 1:2*2 for more comfort
- Conforms to newly revised road traffic law enforcement regulations effective as of
December 1, 2008 allowing motor to human power, assist ratio, to 1:2
- Power-up Mode offers riders more comfort by assisting more with its smooth assistance
control
- New ratio allows riders to pedal up steep hills effortlessly
- SANYO’s proprietary ‘smooth assistance control’*4 aids with balancing the bicycle when
pedaling starts, and allows a smooth ride
*1: For power-assisted bicycles in Japan that are scheduled to be released at the beginning of February 2009.
*2: A Cabinet Office regulation to be enforced on December 1, 2008 that revises the drive assist ratio for the motor drive-assisted bicycles
that is provided in the road traffic law enforcement regulations.
The ratio of motor power to human power (assist ratio) will become 1:2 in a low-speed area of less than 10 km/h.
*3: The “Loop Charge Function” is a generic name of the “Brake Charge” where the motor changes to the dynamo and the battery is
auxiliarily charged by a left brake lever operation when the bike slows down on a downhill for example, and the function where the motor
brake automatically works while the bike coasts downhill in “Auto Mode” and the battery is auxiliarily charged.
Even with the use of “Loop Charge”, the battery needs to be charged daily with a dedicated charger.
*4: As of December 2008 for assist bicycles in Japan for the running mode automatically controlling the optimal recharging rate
downhill and the assist “power-up” for uphill.

Read whole article

Sanyo Eneloop - Υβριδικό ποδήλατο!

Ένα "υβριδικό" ποδήλατο για όσους βαριούνται να κάνουν πετάλι δημιούργησαν οι ειδικοί του ιαπωνικού κολοσσού Sanyo Electric Co.

Την πρώτη Δεκεμβρίου η Sanyo ανακοίνωε τη δημιουργία ενός υβριδικού -ηλεκτρικού- ποδηλάτου. Η ονομασία του είναι Eneloop ενώ η τιμή του θα είναι γύρω στα 1.500 δολ. Καλή τιμή γι αυτά που προσφέρει για κάποιον που θέλει να κάνει ποδήλατο, δηλαδή να νιώσει λιγάκι από την ποδηλατική συγκίνηση. Ετσι δικαιολογίες του τύπου έχει πολύ ανηφόρα εδώ που μένω και γιαυτό δε χρησιμοποιώ ποδήλατο θα είναι παρελθόν από το Φεβρουάριο του 2009 που θα αρχίσει η μαζική παραγωγή του.

Το ποδήλατο αυτό είναι εφοδιασμένο με επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου 25.2v -5.7 Αh και με το μηχανισμό του τριπλασιάζει τη δύναμη του πεντάλ. Έτσι ενώ σε ένα απλό ποδήλατο τη δύναμη τη βάζει 100% ο ποδηλάτης σ' αυτό το 70% είναι η μηχανική υποβοήθηση ενώ 30% η δύναμη του ποδηλάτη. Έτσι μπορούμε να κάνουμε 1,8 διαδρομή περισσότερη απ' ότι ένα απλό ποδήλατο.

Το χρώμα θα είναι άσπρο, μπλέ, πράσινο και μαύρο. Πάντως, για να εξηγούμαστε έστω και 30% θα πρέπει να κάνουμε πεντάλ για να κινηθεί οπότε …μάλλον δεν απευθύνεται (όπως και πολλά άλλα) σε Έλληνες.

Read whole article

2 comments:

jf said...

Να βάλω κι εγώ ένα χεράκι [μάλλον ποδαράκι] να κυλήσει· αν μ’ αφήσει όμως στα κρύα του λουτρού και της ανηφόρας, με αποφορτισμένη τη μπαταρία;;
[Όπως βλέπεις, βρήκα άλλη δικαιολογία…]

Ομολογουμένως, θα ήταν ιδανική λύση για την αποφόρτιση της κυκλοφορίας στις μεγαλουπόλεις ΑΝ υπήρχε η κατάλληλη υποδομή και η στοιχειώδης οδική συμπεριφορά. Δυστυχώς, ούτε το ένα υπάρχει ούτε το άλλο… και μάλλον ως επικίνδυνο μέσο το βλέπω.

Phivos Nicolaides said...

JamanFou. Ιωάννα μου, οι δικαιολογίες πάντοτε υπάρχουν έτοιμες... Όσο για την υποδομή και ιδιαίτερα την στοιχειώδη οδική συμπεριφορά, άστα να πάνε στο καλό... είναι σε εμβρυακή κατάσταση όχι υβριδική!!!