Sunday, December 2, 2007

Συνέντευξη


-Πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με τη συγγραφή;-Με τον γραπτό λόγο ή τον κόσμο της γραφής αν θέλετε, ασχολούμαι από τα νεανικά
μου χρόνια. Ως τρόπος έκφρασης, μια διάχυτης επιθυμίας, το γράψιμο με ικανοποιεί απόλυτα, μέσω του οποίου προσπαθώ να απλώνω τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου. Τα προσωπικά μου βιώματα, οι εμπειρίες μου, οι προσλαμβανούσες παραστάσεις των πραγμάτων που συμβαίνουν γύρω μου, η ζώσα πραγματικότητα σε τελική ανάλυση αποτελούν για μένα αιτία αναφοράς γραπτού κειμένου. Για μένα, θα χαρακτήριζα το γράψιμο ως δημιουργικό πάθος, γιατί είναι ασχολία που λατρεύω.

-Ποια είναι η πορεία σας μέσα στο χώρο αυτό;

-Όπως οποιαδήποτε άλλη πορεία που προϋποθέτει γνώση, εμπειρία, κρίση και άποψη είναι ανηφορική και δύσκολη. Ιδιαίτερα για ανθρώπους τελειομανείς, όπως πιστεύω ότι είμαι. Ένας λόγος που δεν εξέδωσα προηγουμένως τα βιβλία μου, είναι και αυτός. Έχω ασχοληθεί συστηματικά με το γράψιμο από μαθητής, αρχίζοντας από την ποίηση. Στη συνέχεια συγκεντρώθηκα στα άρθρα, μελέτες και άλλα δοκίμια.

-Μόλις έχετε ολοκληρώσει την τελευταία σας δουλειά με τίτλο «Στη γη της Χανι-Ανάν». Μιλήστε μου λίγο γι’ αυτό.
-Το βιβλίο στη «Στη Γη της Χανι-Ανάν» κυκλοφόρησε φέτος. Μπορώ να πω ότι έτυχε της ίδιας υποδοχής με το πρώτο μου βιβλίο, που κυκλοφόρησε το 2003 με τίτλο, «Νεοκύπριοι Πλουτοκράτες ή Νεόπλουτοι Αρχοντοχωριάτες;».

Όπως προδιαθέτει ο τίτλος του βιβλίου, ο οποίος αποτελεί ένα οδυνηρό λογοπαίγνιο, παραπέμπει άμεσα στο Ντέιβιντ Χάνι, τον Άγγλο ειδικό αντιπρόσωπο για το Κυπριακό και το Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Κόφι Ανάν, οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην τελική εκπόνηση του Σχεδίου, για μια συνολική λύση του Κυπριακού. Στη Γη λοιπόν όχι των Κυπρίων, αλλά στον υπεσχημένο παράδεισο της Γης Χαναάν, με την προτεινόμενη λύση του Κυπριακού από τους κ.κ. Χάνι και Ανάν!

Το βιβλίο επιχειρεί να ψέξει το άδικο, όπως αυτό παρουσιάστηκε μέσω ορισμένων προνοιών του Σχεδίου Ανάν. Ταυτόχρονα, να υπενθυμίσει με καλοπροαίρετη διάθεση τις δικές μας ευθύνες και τα αδιέξοδα με τις συνεχείς επιλογές για "το μη χείρον βέλτιστον", που κατά κανόνα αντιμετωπίζουμε.

Στέκομαι στα λόγια της φιλολόγου Κίκας Ολυμπίου η οποία παρουσίασε το βιβλίο με ομολογουμένως εξαιρετική επιδεξιότητα: "Πιστεύω ότι το βιβλίο αυτό δεν χαρίζει μόνον γνώση, αλλά μας κάνει πιο μετριοπαθείς, λιγότερο φανατικούς και πιο δεκτικούς της αντίθετης άποψης", τα οποία με εκφράζουν απόλυτα.

Ήθελα επίσης να αναφερθώ στα καταπληκτικά σκίτσα του Γιώργου Μιτίδη, τα οποία εμπλουτίζουν και διανθίζουν το βιβλίο, το οποίο προλογίζει ο γνωστός δημοσιογράφος Ιωσήφ Ιωσήφ.

Ένας μεγάλος ποιητής είχε πει κάποτε, ότι : «Ένας συγγραφέας, όπως κι αν είναι, όπου κι αν βρίσκεται, βάζει το χέρι του βαθιά στην κοινωνία, στη ζωή που υπάρχει γύρω του, και ότι κι αν βγάλει, θα είναι ένα κομμάτι αλήθεια”. Αυτό, ελπίζω κι εγώ. Να βγει ένα κομμάτι αλήθειας από την κοινωνία μας.

-Και το επόμενο σας βήμα ποιο είναι;
-Έχω ήδη ετοιμάσει μία θεατρική επιθεώρηση με τίτλο "Σαν την Κύπρο εν έσσιει", η οποία ελπίζω να ανεβεί τον ερχόμενο Χειμώνα από το Σατυρικό Θέατρο Καυκαρίδη. Αγωνιώ γι' αυτή την προσπάθεια, γιατί είναι η πρώτη μου απόπειρα στον πραγματικά δύσκολο αυτό τομέα.

-Πέρα από τη συγγραφή με τι άλλο ασχολείστε;
Ασχολούμαι ασφαλώς με την επαγγελματική μου δραστηριότητα ως στέλεχος σε τραπεζικό οργανισμό, από τον οποίο αντλώ πλούσιες εμπειρίες και γνώσεις.

-Ποια είναι τα άλλα σας ενδιαφέροντα;
-Ως πολίτης προσπαθώ να έχω ουσιαστική συμμετοχή στα κοινά. Επιδιώκω να συμμετέχω ενεργά στη δημόσια ζωή, όχι κατ' ανάγκη μέσα από αξιώματα, τίτλους ή θέσεις. Πιστεύω ότι η δημόσια ζωή δεν εμπλέκει μόνο την πολιτική δραστηριότητα, αλλά επίσης την τέχνη, τα γράμματα, τις επιστήμες, τη μουσική, το θέατρο, την τηλεόραση, τον αθλητισμό, ακόμη τις απλές εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής.
Ως πολίτης προσβλέπω στην πολιτική ως κάτι στο οποίο συμμετέχω μάλλον, παρά ως κάτι στο οποίο κυρίως παρακολουθώ από κοντά ή μακριά. Έτσι κατά καιρούς συμμετέχω σε διάφορες οργανώσεις, συνδέσμους ή συμβούλια. Θεωρώ τη συμμετοχή μου ως υποχρέωση και τρόπο ζωής, κομμάτι της καθημερινότητας μου.

-Ποιοι οι μελλοντικοί σας στόχοι;-Άμεσος μελλοντικός μου στόχος είναι η συγγραφή ενός τρίτου βιβλίου, η κεντρική ιδέα και το περιεχόμενο του οποίου ήδη έχει αποκρυσταλλωθεί στη σκέψη μου. Σχεδιάζω να γράψω ένα ιστορικό μυθιστόρημα που αφορά μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο της σύγχρονης μας ιστορίας. Μαζεύω υλικό και διαβάζω σχετικά βιβλία.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Μαρία Χρυσάνθου

No comments: